وام جدید با سود 4 درصد برای چه کسب وکاری داده می‌شود؟(جزئیات ثبت‌نام)

سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و کلیه افرادی که به یک کسب وکار نوین در حوزه کشاورزی علاقه مند باشند می‌توانند با ثبت طرح خود در سامانه سیتا، برای آغاز فعالیت خود وام قابل توجه با سود 4 درصد دریافت کنند.

به گزارش کاماپرس، اگر سرمایه گذار هستید یا جزو فعالان اقتصادی به شمار می آیید و یا جزو افراد تحصیل کرده در رشته کشاورزی هستید ، حتی اگر فارغ التحصیل رشته کشاورزی نیستید اما به راه اندازی کسب وکار در حوزه کشاورزی علاقه دارید ، فرصت جدیدی برای کارآفرینی و فعالیت و اشتغالزایی در این بخش با دریافت وام ارزان قیمت فراهم شده است.

حسن زینلی از مسئولان وزارت کشاورزی و مجری طرح گیاهان دارویی این وزارتخانه خبر پرداخت تسهیلات با نرخ سود 4 درصد را به منظور توسعه کسب وکارهای مرتبط با کشت گیاهان دارویی در گفتگو با ایلنا داده است.

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

جزئیات ثبت نام تسهیلات 4 درصدی

آریاک سفر

این مقام مسئول در وزارت کشاورزی درباره نحوه پرداخت تسهیلات با سود 4 درصدی به سرمایه‌گذاران حوزه تولید گیاهان دارویی توضیح داد: علاقه مندان به فعالیت در این حوزه ابتدا باید طرح توجیهی در سامانه سیتا (سایت سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری جهاد کشاورزی) ثبت کنند.

زینلی  در ادامه با بیان این که وام مذکور تنها مختص حوزه کشت گیاهان دارویی نیست، افزوده است: علاوه بر کشت گیاهان دارویی برای تمامی بخش‌های زنجیره ارزش محصولات این گیاهان تسهیلات 4 تا 10‌درصدی در نظر گرفته شده است.

کسب وکارهای مرتبط با زنجیره ارزش گیاهان دارویی از این جهت سودآور و حائز اهمیت است که برای مثال با اسانس‌گیری از گیاهان دارویی ارزش آنها 10 برابر می‌شود.

به گفته مجری طرح گیاهان دارویی از مهمترین گیاهان دارویی کشت‌شده در اراضی کشور می توان به گل‌محمدی، زعفران، گشنیز، سیاه‌دانه، گل‌گاو‌زبان و موسیر اشاره کرد.

زینلی میزان مواد استحصالی از گیاهان دارویی را 400 هزار تن اعلام کرد و افزود: ارزش صادراتی گیاهان داوریی از کشور در سال گذشته به 550 میلیون دلار رسیده که نسبت به سال 98، در میزان ماده خشک رشد 60 تا 70‌درصدی داشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “وام جدید با سود 4 درصد برای چه کسب وکاری داده می‌شود؟(جزئیات ثبت‌نام)

  1. یوسف گفته:

    با سلام خدمت شما دوست عزیز
    من با بابام نزدیک 25هکتار زمین آبی و ۱۵ هکتار دیم. دوسال صف تراکتور موندیم زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز