هود توکار بخریم یا شومینه‌ ای ؟ + قیمت

هود_کاماپرس
ژیوار

امروزه انواع متفاوتی از هودهای آشپزخانه در بازار موجود است که با توجه به ویژگی‌هایشان قیمت‌های متفاوتی دارند. در آشپزخانه‌های جدید بیشتر از کابینت‌های یکپارچه استفاده می‌شود به همین دلیل هودهای توکار می‌توانند انتخاب خوبی برای این فضاها باشند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع هودکار و قیمت آنان در بازار می‌پردازد.

هودی مناسب آشپزخانه‌های مدرن

هود توکار که این روزها به‌وفور در آشپزخانه‌های مدرن دیده می‌شود، یکی از انواع هود است که بدنه آن داخل کابینت قرار می‌گیرد. در واقع شما تنها دریچه ورودی یا پنل کنترلی آن را می‌بینید. به دلیل نصب راحت و مخفی این هودها اغلب در طراحی داخلی آشپزخانه‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

هود توکار که به آن هود مخفی نیز گفته می‌شود، در کابینت‌های ممبران جلوه زیبایی دارد. عموماً در آشپزخانه‌هایی که کابینت‌های آنان به‌صورت یک‌دست است، از این نوع هود استفاده می‌شود. هود توکار باید متناسب با سایز اجاق‌گاز باشد. سایز هود لازم باید متناسب با اجاق‌گاز رومیزی باشد که در غیر این صورت مکش موردنیاز را ایجاد نمی‌کند.

هود_کاماپرس

دریان سفر امید

هود توکار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد:

بهتر است که هود آشپزخانه دارای تایمر دیجیتال باشد: یکی از امکانات هوشمند یک هود توکار آشپزخانه، تایمر دیجیتال است. این تایمر می‌تواند زمان روشن و خاموش شدن، تنظیم سرعت موتور را کنترل کند.

هود توکار آشپزخانه باید سنسور دود و گاز داشته باشد: این قابلیت به هودهای توکار کمک می‌کند تا در صورت مشاهده دود و گاز زیاد، سرعت موتور را افزایش دهد و آلارم را فعال کند.

هود توکار، مخفی است: یکی از بهترین فاکتورهایی که باعث می‌شود خریداران هود توکار را بیشتر بخرند، مخفی بودن آن‌ها است. درواقع چون آنان در بین کابینت‌ها مخفی می‌شوند یک ظاهر یکپارچه دارند که زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد.

هودهای توکار آشپزخانه دارای مکش خوبی هستند: هودهای توکار در قیاس با هودهای معمولی در زاویه بهتری روی گاز قرار می‌گیرند. همین مورد باعث می‌شود تا میزان مکش هود بهتر شود. هودهای توکار در زاویه ۹۰ درجه‌ای از گاز قرار می‌گیرند بنابراین اگر اندازه آنان دقیقاً متناسب با اندازه اجاق‌گاز باشد، به‌راحتی می‌توانند بخار و چربی‌ها را جذب کنند.

هودهای توکار ساده هستند: اغلب هودهای توکار را از شیشه سکوریت یا استیل می‌سازند که طرح و رنگی ساده دارند. به همین دلیل برای ساده جلوه دادن فضا بهتر است که از این موارد بهره گرفته شود.

هود_کاماپرس

تفاوت اصلی هود توکار و شومینه‌ای در عملکرد

مکش و پوشش سطح: هود شومینه‌ای به دلیل نصب در بالای اجاق‌گاز، معمولاً دارای مکش قوی‌تر و پوشش سطح بیشتری نسبت به هود توکار است. هود توکار به دلیل نصب در کابینت، ممکن است مکش پایین‌تری داشته باشد و تمام سطح اجاق‌گاز را پوشش ندهد.

فیلتر و نگهداری: فیلتر هود شومینه‌ای به دلیل قرارگیری در معرض مستقیم دود و چربی، زودتر کثیف می‌شود و نیاز به تعویض و نگهداری بیشتری دارد. ولی فیلتر هود توکار به دلیل قرارگیری در کابینت، کمتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرد و نیاز به نگهداری کمتری دارد.

صدا: هود شومینه‌ای معمولاً صدای بیشتری نسبت به هود توکار دارد. این موضوع به دلیل قرارگیری موتور هود در بالای اجاق‌گاز و نزدیکی آن به محیط آشپزخانه است.

نصب و طراحی: هود توکار به دلیل نصب در کابینت، راحت‌تر و ظاهر مخفی‌تری دارد. درحالی‌که هود شومینه‌ای به دلیل نصب در بالای اجاق‌گاز، نصب سخت‌تر و ظاهر باز و نمایان‌تری دارد.

درمجموع، هود شومینه‌ای عملکرد بهتری در مکش و پوشش سطح دارد، اما نگهداری و تعویض فیلتر آن سخت‌تر است و صدای بیشتری تولید می‌کند. در مقابل، هود توکار نصب راحت‌تر و ظاهر مخفی‌تری دارد، اما ممکن است عملکرد مکش و پوشش سطح ضعیف‌تری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

قیمت هودتوکار در بازار

هود مخفی اخوان مدل H-۲۰۶ سایز ۷۰ با کلید لمسی به قیمت 4 میلیون تومان قابل خریداری است؛ اما مدل هود مخفی اخوان مدل H-۲۲۰ سایز ۷۰ بازهم با پنل لمسی قیمت بالاتری دارد و قیمت آن 5 میلیون و 468 هزار تومان است.

از طرف دیگر هود شومینه‌ای ۵۰ در ۹۰ سانت اخوان مدل H۲۷ در بازار 5 میلیون و 400 هزار تومان است. اما سایز ۶۰ در ۵۰ همین مدل 4 میلیون و 320 هزار تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمکثساتک
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز