جمینی بهتر است یا چت جی پی تی؟

لست سکند

با اینکه هنوز برای پاسخ دادن به این سوال زود است اما بررسی‌های اولیه کارشناسان درباره عملکرد گوگل جمینی و چت جی پی تی مشخص کرد که گوگل جمینی تا حدودی عملکرد بهتری را نسبت به رقیب اصلی خود نشان داده است.

برای دیدن بهترین ایده های هدیه روز مرد اینجا کلیک کنید.

به گزارش کاماپرس، این بررسی نشان داده است که جمینی یا همان ابزار هوش مصنوعی گوگل، در پاسخ به سوالات عمومی حدود 4 درصد، سوالات استدلالی حدود 2 درصد، سوالات مربوط به ریاضیات حدود یک درصد و در سوالات مربوط به کدنویسی نیز حدود یک درصد عملکرد بهتری داشته است.

همه چیز درباره جمینی؛ هوش مصنوعی گوگل

گوگل که در سال گذشته سرمایه‌گذاری هنگفتی را بر روی هوش مصنوعی انجام داده است، در نهایت علاوه بر بارد، چندی پیش دیگر ابزار هوش مصنوعی خود به نام جمینی (Gemini) را نیز به صورت رسمی معرفی کرد. هدف اصلی گوگل از ارائه این ابزار درک بهتر زبان طبیعی از طریق متن و صدا و حل مسائل تخصصی مانند مسائل ریاضی و برنامه‌نویسی است.

گوگل جمینی چیست؟

جمینی یکی از ابرازهای جدید هوش مصنوعی است که قابلیت‌های نوینی را به ابزارهای موجود اضافه کرده است. در واقع جمینی همان کار سایر ابزارهای هوش مصنوعی را انجام می‌دهد ولی برای ورودی و ارتباط با کاربر علاوه بر متن، می‌تواند صدا، ویدئو، کدهای برنامه نویسی و فرمول‌های ریاضی را نیز به خوبی پردازش کند.

راز آسمان پایتخت

جمینی قادر به درک مسائل پیچیده در ریاضی، فیزیک و سایر علوم است و شاید به همین دلیل بتوان این ابزار هوش مصنوعی را قوی‌ترین ابزار هوش مصنوعی عمومی موجود در دنیا نامید. این ابزار، قابلیت کدنویسی در بیشتر زبان‌های برنامه‌نویسی موجود را دارد. قدرت برتر جمینی به دلیل فهم مسائل پیچیده علمی ترکیب شده با بیش از 100 زبان رایج انسانی است.

گوگل جمینی

چند مدل جمینی داریم؟

گوگل ابزار هوش مصنوعی جمینی را در چند مدل و شکل مختلف به بازار عرضه کرده است. از آن جمله می‌توان به Gemini Nano اشاره کرد. مدل نانوی این ابزار منحصرا برای موبایل‌ها و سیستم عامل اندروید طراحی شده و قرار است در اندروید‌های 14 به بالا موجود شود.

گوگل مدل Gemini Pro را نیز برای استفاده‌های عمومی‌تر در کنار بارد و دیگر ابزار مایکروسافت ارائه کرده است و گفته می‌شود که خود گوگل نیز از این ابزار برای بهتر کردن جستجوها، مرورگر کروم و تبلیغات استفاده خواهد کرد. گوگل نسخه Pro را در زمینه نوشتن و خلاصه کردن محتوای تولید شده مناسب می‌داند.

Gemini Ultra نیز پیشرفته‌ترین مدل جمینی است که توسط گوگل عرضه شده است. به اعتقاد گوگل مدل Ultra می‌تواند به پیچیده‌ترین سوالات ممکن نیز پاسخ دهد.

تفاوت جمینی و بارد

جمینی و بارد به عنوان دو ابزار هوش مصنوعی گوگل تفاوت فنی باهم دارند و دو پروژه موازی نیستند. در واقع پروژه جمینی یک پروژه پایه‌ای است. در حالیکه بارد یک ابزار کاربردی به حساب می‌آید. به بیان ساده‌تر گوگل بارد خود نیز از دانش و تکنولوژی جمینی در پاسخ دادن به سوالات استفاده خواهد کرد.

در واقع گوگل علاوه بر بارد در موبایل‌های تولید شده، سیستم عامل اندروید، مرورگرها، جستجوی وب و دیگر ابزار کاربردی خود از جنبه‌های مختلف جمینی بهره خواهد برد و در کنار آن سایر توسعه‌دهندگان نرم افزار و شرکت‌ها نیز می‌توانند از جمینی در برنامه‌های آتی خود استفاده کنند.

گوگل جمینی و چت جی پی تی

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز