همه چیز درباره روغن موتور + قیمت روغن موتور

ژیوار

عمر موتور و عملکرد خودرو تا حد زیادی به نوع روغن موتور مورد استفاده بستگی دارد. بین قطعات متحرک و مکانیکی خودرو اصطکاک وجود دارد و این مسئله موجب گرم شدن قطعات و فرسودگی آنها خواهد شد. روغن‌ها یا روانکارها این قابلیت را دارند که اصطکاک را تا حد ممکن کاهش بدهند و سلامت قطعات خودرو را تضمین کند. اما عوامل مختلفی مانند کیفیت، نوع ماده افزوده شده و میزان گرانروی در قیمت روغن موتور تاثیرگذار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم مصرفی خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به مواردی که گفته شد، حدود قیمت روغن موتور های باکیفیت چقدر است؟ چه زمانی بهتر است روغن موتور را تعویض کنیم؟ علت کم شدن روغن موتور چیست؟ چرا رنگ روغن موتور تغییر می‌کند؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ داده خواهد شد؛

در همین زمینه بخوانید:ر

زمان تعویض روغن موتور

اغلب روغن موتورها تا 12 هزار کیلومتر و حتی بیشتر نیز کاربرد دارند. برخی از مکانیک‌ها هم توصیه می‌کنند تا روغن موتور هر سه ماه یکبار عوض شود. با این حال، عوامل دیگری نیز در تعیین زمان تعویض روغن موتور تاثیر دارد. در واقع، نوع روغن موتور، شرایط آب و هوایی، شرایط جاده‌ای و کیفیت سوخت از جمله فاکتورهای مهمی هستند که می‌تواند بر دوام روغن موتور تاثیر بگذارد. به همین دلیل، می‌توان گفت که تعیین زمان دقیق تعویض روغن موتور کار چندان ساده‌ای نیست.

دریان سفر امید

علت کم شدن روغن موتور

کم شدن روغن موتور یکی از مسائلی است که بسیاری از رانندگان را نگران می‌کند. اما حقیقت این است که کاهش روغن موتور کاملاً طبیعی بوده و نشان‌دهنده عملکرد مناسب روغن است. کاهش حدود 200 تا 250 سی سی در هر 1000 کیلومتر به هیچ وجه نگران‌کننده نیست؛ اما کاهش بیش از حد روغن موتور می‌تواند موجب آسیب‌های جبران‌ناپذیری شود. استفاده از روغن موتور با ویسکوزیته پایین‌تر از توصیه سازنده، رانندگی غیراستاندارد، نشتی روغن، فرسودگی رینگ پیستون و مشکلات مربوط به آب‌بندی و سوپاپ‌ها از جمله عواملی هستند می‌توانند بر روی کاهش بیش از حد روغن موتور تاثیر بگذارند.

علت تغییر رنگ روغن موتور

رنگ موتورهای جدید معمولاً رنگ کهربایی شفافی دارند؛ اما رنگ روغن موتور ممکن است به مرور زمان تغییر کرده و سیاه رنگ بشود. با این حال، تیره شدن رنگ روغن موتور مسئله چندان نگران‌کننده‌ای نیست و روغن‌های بسیار تیره هم می‌توانند همچنان عملکرد خوبی داشته باشند. معمولاً حرارت بالا و وجود آلاینده و مواد افزودنی در روغن باعث تغییر رنگ روغن موتور می‌شود. بنابراین، تغییر رنگ روغن موتور دلیل بر فرا رسیدن زمان تعویض آن نیست.

اغلب اوقات شیری رنگ شدن روغن موتور نشان‌دهنده یک مشکل جدی است. مخلوط شدن ضدیخ خودرو با روغن موتور موجب شیری رنگ شدن روغن موتور می‌شود و این مسئله نشان‌دهنده سوختن واشر سرسیلندر است.

قیمت روغن موتور

با توجه به مطالب فوق، خرید روغن موتور اصل و با کیفیت موضوع بسیار مهمی است که به هیچ وجه نباید آن را نادیده گرفت. امروزه، تنوع بسیار زیادی در بین روغن موتورهای داخلی و خارجی وجود دارد و برخی از برندها همواره از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردارند. کاسترول، کاسپین، بهران، اسپیدی، الف، آدینول و… از جمله برندهای معروف موجود در بازار هستند.

با این حال، خرید روغن موتور اصل همواره یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از رانندگان است. مجموعه یدک یار، معتبرترین و بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی در سراسر کشور است که اجناس با کیفیت و اورجینال را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کسانی که قصد خرید روغن موتور مناسب خودروی خود را دارند می‌توانند از راهنمایی‌ها و مشاوره‌هایی رایگان کارشناسان یدک یار بهره‌مند شده و یک خرید عالی را تجربه نمایند.

در جدول زیر قیمت انواع روغن موتور از فروشگاه یدک یار قابل مشاهده است؛

نوع روغن موتور قیمت
بهران رانا غلظت 20w50 370 هزار تومان
بهران سوپر پیشتاز غلظت 20w50 360 هزار تومان
اسپیدی سوپر پاور غلظت 20w50 260 هزار تومان
فلومکس high tech  غلظت 10w40 560 هزار تومان
کاسترول مگناتیک غلظت 10w40 535 هزار تومان
اسپیدی پلاتینیوم غلظت 10w40 445 هزار تومان
بهران سوپر پیشتاز غلظت 10w40 370 هزار تومان
اسپیدی سوپر پاور غلظت 10w40 335 هزار تومان
ولور super light  غلظت 10w40 یک میلیون و 180 هزار تومان
توتالquartz7000 وارداتی غلظت 10w40 940 هزار تومان
ولور اولترا تک 5w30 غلظت 5w30 یک میلیون و 500 هزار تومان
اسپیدی سوپر پلاتینیوم غلظت 5w30 630 هزار تومان
آیسین غلظت 5w30 یک میلیون و 521 هزار تومان
ولور سوپرتک غلظت 5w40 یک میلیون و 400 هزار تومان
آیسین غلظت 5w40 یک میلیون و 390 هزار تومان
بهران سوپر رانا هیبریدی غلظت 0w20 780 هزار تومان

منبع: یدک یار، بزرگترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

انتهای پیام

مرتبط با : یدک یار
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان