راهنمای خرید ضد یخ خودرو + قیمت لوازم یدکی

لست سکند

افزایش مداوم قیمت‌ها به خصوص قیمت لوازم یدکی خودرو می‌تواند بسیاری از افراد را به فکر صرفه‌جویی انداخته یا آنها را مجبور به حذف خرید برخی از لوازم یدکی و لوازم مصرفی خودرو مانند ضدیخ بیندازد. ضد یخ ها بر خلاف آنچه که از نام‌شان تصور می‌شود، تنها در فصل سرما کاربرد ندارند؛ بلکه به عنوان ضد زنگ و ضد جوش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورت عدم مصرف ضد یخ ممکن است به موتور خودرو آسیب وارد شود. بنابراین، خرید ضد یخ مناسب و با کیفیت مانند خرید هر قطعه یدکی، ملاحظات خاص خودش را دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم یدکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ضد یخ یک مایع خنک‌کننده است که وظیفه آن، تنظیم دمای موتور خودرو است. در واقع، این مایع کمک می‌کند تا در هوای گرم، رادیاتور خودرو جوش نیاورد یا موتور خودرو بیش از حد داغ نشود. همچنین کمک می‌کند تا در هوای سرد، آب حتی در دمای منفی 30 درجه یخ نزند. در این مطلب، ضمن بررسی کارکرد ضد یخ به ارائه قیمت لوازم یدکی و مصرفی خودرو نیز پرداخته می‌شود؛

مزایا و معایب انواع ضد یخ

برخی از قطعات خودرو مانند سرسیلندرها در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی بسیار حساس هستند. ضد یخ‌ها علاوه بر تنظیم دمای موتور باعث می‌شود تا خوردگی و زنگ‌زدگی قطعات خودرو بسیار کاهش یابد. همچنین این مایع روان‌کننده به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند. بنابراین، استفاده از ضد یخ جهت افزایش دوام و کارایی خودرو و کاهش هزینه تعمیر بسیار توصیه می‌شود. با این حال، باید توجه داشت ضدیخ‌ها بسیار اشتعال‌پذیر هستند و در صورت تماس آن با سیم‌کشی خودرو می‌تواند به آن آسیب برساند. همچنین، اضافه کردن ضد یخ به موتور داغ ممکن است باعث سوختن یا ترک خوردن بلوک موتور شود.

زمان تعویض ضد یخ

ویژگی‌های ضد یخ با مرور زمان به دلیل اسیدی شدن، کاهش می‌یابد و قهوه‌ای شدن این مایع یکی از نشانه‌های فاسد شدن ضد یخ است. به همین دلیل بهتر است پیش از فاسد شدن ضد یخ، این مایع خنک‌کننده را به صورت مقطعی تعویض کرد. پیشنهاد کارشناسان این است که پس از پیمودن 20 هزار کیلومتر یا سپری شدن 12 ماه، ضد یخ خودروهای صفر تعویض شود. پس از آن باید هر 30 هزار کیلومتر یا بعد از گذشت 24 ماه، ضد یخ خودرو عوض شود.

راز آسمان پایتخت

خرید ضد یخ با کیفیت

همانطور که اشاره شد، ضد یخ‌ها از لوازم پرمصرف خودرو محسوب می‌شوند که کیفیت بالای آن ارتباط مستقیمی با دوام قطعات خودرو دارد. کیفیت این نوع از محصولات در تمامی فروشگاه‌ها یکسان نیست و به همین دلیل، خرید از مراکز معتبر حائز اهمیت است. مجموعه یدک، انواع محصولات مصرفی و قطعات یدکی خودرو را با ضمانت اصالت به دست مشتریان خود می‌رساند.

قیمت لوازم یدکی و مصرفی

بسیاری از رانندگان زمانی که قصد خرید قطعه یدکی خودروی خود را دارند، با قیمت لوازم یدکی بسیار متغیر و انواع برندها مواجه می‌شوند. این مسئله باعث سردرگمی بسیاری از افراد شده و برخی از فروشندگان سودجو نیز از این موقعیت سوءاستفاده می‌کنند. در وبسایت این مجموعه یدک، انواع ضد یخ خودرو و سایر لوازم یدکی در مدل‌ها و برندهای مختلف قابل مشاهده است و مشتریان می‌توانند پس از مقایسه و دریافت مشاوره، اقدام به خرید فرمایند.

در جدول زیر، قیمت ضدیخ و برخی از لوازم یدکی خودرو قابل مشاهده است. لازم به ذکر است که قیمت‌های اعلام شده، حداقل قیمت محصولات هستند؛

منبع: یدک یار، بزرگترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

انتهای پیام

 

مرتبط با : یدک یار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز