همه چیز درباره خرید سنگ گرانیت و کاربردهای آن

گرانیت-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سنگ گرانیت به‌واسطه ویژگی‌ها و مزایای آن از جمله استحکام، دوام و صیقل‌پذیری بالا دارای کاربردهای فراوانی در ساختمان‌سازی است. خرید سنگ گرانیت باید با آشنایی کامل از ویژگی‌ها، مزایا و معایب آن صورت گیرد.

به گزارش کاماپرس، سنگ گرانیت، یکی از سخت‌ترین و بادوام‌ترین سنگ‌های موجود در پوسته زمین است که غالبا به آن سنگ معماری یا سنگ تزئینی نیز گفته می‌شود. از این نوع سنگ در صنایع ساخت و ساز از ساختمان‌سازی گرفته تا پل‌سازی، سنگفرش خیابان، بناهای تاریخی و امثال آن استفاده می‌شود؛ از این رو پیش از انتخاب و خرید مصالح ساختمانی، بهتر است با متریال‌های پرکاربرد از جمله سنگ گرانیت آشنا شوید.

کاماپرس در این گزارش به معرفی سنگ گرانیت و کاربردهای آن ‌پرداخته است.

سنگ گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت یکی از گونه‌های سنگ آذرین درونی است که به سنگ خارا نیز شهرت دارد. تجمع مواد مذاب خارج شده از آتشفشان روی هم موجب تشکیل سنگ‌های گرانیتی می‌شود؛ از این رو این نوع سنگ غالبا در اطراف کوه‌های آتشفشانی یافت می‌شود. سنگ گرانیت به‌واسطه رنگ کانی‌های سازنده آن در رنگ‌های متنوعی مانند خاکستر‌ی، سیاه، طوسی و صورتی یافت می‌شود؛ به همین جهت به این نوع سنگ خارا، گرانیت به‌معنای خرمن دانه‌های درشت رنگی نیز گفته می‌شود.

چرا استفاده از سنگ گرانیت؟

سنگ‌ گرانیت دارای ویژگی‌ها و مزایای متعددی است که موجب محبوبیت آن در صنایع مختلف شده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به مقاومت بالای آن از نظر استحکام و سختی، مقاومت بالا در برابر نفوذ آب، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر ضربه، فرسایش و هرگونه خوردگی، زیبایی ظاهری، دوام و طول عمر بالا و همچنین فراوانی آن اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

با این حال سنگ گرانیت علی‌رغم مزایای متعدد آن دارای معایبی همچون وزن بالا و محدودیت طرح و رنگ بوده و بهتر است که هنگام خرید آن حتما نوع کاربری خود را مدنظر داشته باشید.

مهم‌ترین کاربردهای سنگ گرانیت

سنگ گرانیت پس از بازالت یکی از پرکاربردترین و فروان‌ترین سنگ‌های موجود در پوسته زمین است.

برخی از کاربردهای رایج سنگ گرانیت در ادامه بررسی شده است:

ساختمان‌سازی

متداول‌ترین کاربرد سنگ گرانیت، استفاده از آن در پروژه‌های ساختمانی است. از سنگ گرانیت در ساختمان‌سازی به‌عنوان یک عنصر سازه‌ای و همچنین به‌عنوان یک روکش تزئینی استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای این سنگ می‌توان به ساخت ستون، پله، نمای ساختمان، کاشی‌های گرانیتی، سینک ظرف‌شویی و سرویس بهداشتی، حوضچه و نظایر آن اشاره کرد.

سنگ کابینت و کانتر گرانیت

از دیگر کاربردهای محبوب سنگ گرانیت با توجه به ظاهر زیبا در عین دوام و استحکام می‌توان به ساخت کابینت، کانتر یا اوپن آشپزخانه اشاره کرد. استفاده از این نوع سنگ در ساخت اجزای مختلف آشپزخانه علاوه بر این‌که در مقابل هرگونه ضربه، آب و خط و خش مقاوم است، نمایی شیک و لوکس به فضای خانه می‌بخشد. در ساخت کانتر یا کابیت معمولا از اسلب سنگ گرانیت استفاده می‌شود.

سنگ کف گرانیت

کف‌سازی از دیگر کاربردهای رایج سنگ گرانیت است؛ به‌طوری که بسیاری از معماران برای ساخت کف ساختمان، محوطه، پیاده‌رو و امثال آن به سراغ این نوع سنگ می‌روند. خرید سنگ گرانیت برای کف‌سازی در محیط‌های مختلف دارای مزایایی همچون ایجاد ظاهری لوکس و زیبا، دوام و استحکام و طول عمر بالا است. از انواع سنگ کف گرانیت می‌توان به سنگ‌فرش پیاده‌روها و محوطه ساختمان‌ها، ویلاها و باغ‌ها اشاره کرد.

گرانیت-کاماپرس

سنگ پله گرانیت

پله‌ها به‌ویژه در فضاهای بیرونی و پرتردد باید از مقاومت و دوام بالایی برخوردار باشند تا بر اثر استفاده متعدد دچار مشکل نشوند؛ از این رو سنگ‌های گرانیت با برخورداری از ویژگی‌هایی همچون دوام و استحکام، ظاهر زیبا و همچنین لغزنده نبودن، گزینه مناسبی برای ساخت انواع پلکان محسوب می‌شود. با این حال از این نوع سنگ به‌ علت محدودیت طرح و رنگ آن، در فضاهای بیرونی بیشتر استفاده می‌شود.

سنگ نمای گرانیت

سنگ گرانیت در گذشته به‌عنوان سنگ معماری یا تزئینی و عنصر اصلی ساخت نمای ساختمان کاربرد داشت؛ با این حال سنگ گرانیت علی‌رغم مزایای آن همچون دوام بالا و مقاومت در برابر شرایط جوی گوناگون، دارای معایبی مانند وزن بالا است. سنگین بودن این سنگ موجب افزایش وزن نهایی ساختمان و خطر سقوط این سنگ‌ها می‌شود.

جدول گرانیت

مقاومت بالای سنگ گرانیت موجب شده که در ساخت جدول‌های سنگی خیابان معمولا از این نوع سنگ استفاده شود. دوام و طول عمر بالای سنگ گرانیت موجب شده که استفاده از آن در ساخت جدول سنگی و سازه‌های مانند آن، یک گزینه مطلوب و مقرون به صرفه محسوب شود.

سنگ شهریار

گروه معادن و کارخانجات سنگ گرانیت “مروارید استاد شهریار” به‌عنوان یک مجموعه تخصصی و با تجربه نزدیک به بیش از 50 سال در حوزه تولید و عرضه انواع سنگ گرانیت با بهترین قیمت فعالیت می‌کند.

از مهم‌ترین مزایای خرید سنگ گرانیت از سنگ شهریار می‌توان به تولید گرانیت مروارید، زمان‌بندی مناسب برای تولید و ارسال و تعهد بالا در کیفیت و ضمانت محصول اشاره کرد؛ ضمن این‌که تمامی محصولات این مجموعه با بهره‌مندی از بهترین فناوری روز دنیا و کنترل کیفیت تولید و عرضه می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : سنگ شهریار
رایانه کمک
ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “همه چیز درباره خرید سنگ گرانیت و کاربردهای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز