هفت تفریح در سریلانکا که نباید از دست بدهید

لذت گردش و تفریح در میان مردمان خون گرم و مهمان نواز سریلانکا چیزی است که گردشگران را دوباره و دوباره به این کشور می‌کشاند. تفریح و سرگرمی بخش بزرگی از هر سفر است که در تور سریلانکا نقش آن پر رنگ تر از قبل می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس در ادامه به معرفی 7 تفریح و سرگرمی در تور سریلانکا می پردازد؛

1- بهشت غذاهای سریلانکایی

ماهی تازه، خورش کاری لذیذ، باربیکیو و غذاهی خوشمزه‌ای که از نارگیل تهیه می‌شوند، در سریلانکا بسیار طرفدار دارند. از آنجا که سریلانکا با هند هم‌مرز است، می‌توان تأثیر فرهنگ غذایی هند را بر غذاهای خوشمزه سریلانکایی دید.

راز آسمان پایتخت

2- ماهگیری عصایی

ماهیگیران عصایی که روی تکه چوب‌های 2 متری روی دریا قرار می‌گیرند، یکی دیگر از عجایب و زیبایی‌های سریلانکا هستند. حدود 500 خانوار از گاله از طریق ماهیگیری عصایی امرار معاش می‌کنند. علت این کار، پرت کردن حواس ماهی‌ها است تا راحت‌تر بتوان آن‌ها را صید کرد.

3- پارک ملی اوداوالاوه

سریلانکا جزء معدود مقاصد سافاری خارج از قاره آفریقا محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید فیل‌های اصیل سریلانکایی را از نزدیک مشاهده کنید، حتماً سری به پارک ملی اوداوالاوه بزنید. در آنجا، نه تنها شاهد قدم زدن بزرگترین پستانداران خشکی خواهید بود، بلکه می‌توانید از تماشای پرندگان بومی و سایر گونه‌ها هم لذت ببرید.

4- سایت‎های تخم گذاری لاک پشت در تانگاله

در 195 کیلومتری کلبمو، شهر تانگاله واقع شده است. استراحتگاه‌های متعددی مناسب اعضای خانواده در این شهر قرار دارند. سواحل شنی، غارهای صخره‌ای ساحلی، سایت‌های تخم گذاری لاک پشت‌ها و معبد صخره‌ای با قدمت 2 هزار سال از جمله اماکن دیدنی در تانگاله هستند.

تانگاله-کاماپرس

5- موج سواری در خلیج آروگام

اگر اهل ماجراجویی هستید، می‌توانید موج سواری در امتداد آب‌های نیلگون اقیانوس هند را امتحان کنید. قبل از موج سواری، آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود.

6- جوجه کشی لاک پشت کسگودا

پنج گونه لاک پشت دریایی در سریلانکا یافت می‌شود که عبارتند از: لاک پشت زیتونی، لاک پشت سرخ، لاک‌پشت سبز دریایی، لاک پشت پوزه عقابی و لاک پشت پشت‌چرمی. پروژه‌های مختلفی برای حفاظت از لاک پشت‌های بومی سریلانکا طراحی شده‌اند که کسگودا یکی از آن‌ها است. در آنجا، علاوه بر تماشای تخم لاک پشت‌ها، می‌توانید بچه لاک پشت‌هایی را از نزدیک ببینید که به تازگی سر از تخم بیرون آورده‌اند و حتی اجازه دارید شب‌ها آن‌ها را در دریا رها کنید.

7- لذت از غروب خورشید در ساحل نگومبو

نگومبو یکی از شهرهای ساحلی در غرب سریلانکا است. حتماً به سواحل نگومبو بروید و به تماشای غروب خورشید بنشینید. البته، این تمام ماجرا نیست. آب و هوای مطلوب و مردم مهمان نواز از جمله ویژگی‌های برجسته‌ی دیگر نگومبو هستند.

آژانس گردشگری ایوار با سال‌ها تجربه در زمینه گردشگری و برگزاری تور، مقدمات یک سفر عالی و دلنشین را برای شما در سریلانکا فراهم کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایوار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز