هشدار / قبض های نجومی در انتظار مشترکان پرمصرف برق

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سخنگوی صنعت برق با هشدار به مشترکان پرمصرف برق گفت: مشترکان پرمصرف در صورت عدم رعایت‌ الگوی مصرف در تابستان با قبض‌های میلیونی روبرو خواهند شد.

به گزارش کاماپرس، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه مشترکان پر مصرف 2.5 درصد کل مشترکان برق کشور را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: این دسته تقریبا چندین برابر الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند. لذا این مشترکان باید بدانند که در صورت عدم تجدیدنظر در نوع مصرف، قطعاً در تابستان با قبض‌های میلیونی روبرو می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

به گفته وی، بر اساس ماده ۶ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، تخصیص یارانه به مصارف بالاتر از الگوی مصرف ممنوع بوده و لذا تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف بالاتر از الگوی مصوب برای میزان مصارف کمتر از الگو، مازاد بر الگو تا حدود 1.5 برابر، مازاد بر الگو تا 2.5 برابر و میزان مصارف بیش از 2.5 برابر به ترتیب با ضرایب 0.5، 1.5، 2.5 و ۵ برابر هزینه تأمین برق محاسبه و دریافت می‌شود.

رجبی مشهدی همچنین با اشاره به راه‌اندازی پویش «باانرژی» باهدف افزایش مشارکت مردم در صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق که با اهدای پاداش‌های متنوعی همراه است، تتصریح کرد: این پویش با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و جلب همکاری و مشارکت ورزشکاران، هنرمندان و اهل فرهنگ و رسانه به دنبال بهینه‌سازی مصرف برق است. امیدواریم از طریق این پویش بخش مهمی از ناترازی از طریق جلب همراهی مردم کاهش پیدا کند.

راز آسمان پایتخت

وی اضافه کرد: مشترکانی که با این پویش همراهی کرده و علاوه بر مشارکت در کاهش مصرف برق به‌عنوان سرمایه‌ای ملی؛ هزینه‌های خود را کاهش دهند، همچنین از جوایز ارزنده پیش‌بینی‌شده در این پویش بهره‌مند خواهند شد.

به نقل از ایرنا، مدیرعامل توانیر با بیان اینکه امسال برای همراهی مشترکان پاداش صرفه‌جویی نیز در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین ۳۰۰ دستگاه خودروی اتوماتیک ایرانی همچون دنا، ۲۰۷ و تارا نیز پیش‌بینی شده که مشترکان می‌توانند با کسب و جمع‌آوری امتیاز از محل کاهش مصرف برق، در قرعه کشی برای دریافت این هدایا شرکت کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : توانیر
آهن رویال
آریاپی
رایانه کمک
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز