هشدار جدی/ خاورمیانه در آماده‌ باش کامل

ژیوار

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه، ريیس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم اسرايیل، تنش‌ها در منطقه افزایش یافته و کل منطقه‌ی خاورمیانه در آماده‌باش کامل است.

به گزارش کاماپرس، رویترز گزارش داده که امریکا دوازده کشتی را برای پشتیبانی و دفاع از رژیم اسرايیل در منطقه مستقر کرده است. همچنین رسانه‌های عبری مدعی‌اند بایدن به نتانیاهو وعده داده نیروها و امکانات بیشتری برای حفاظت از این رژیم در منطقه مستقر کند.

در همین زمینه روزنامه اعتماد در گزارشی به این نکته اشاره کرده که دولت بایدن نگران است که این بار و احتمالا در پی پاسخ هماهنگ تمامی گروه‌های مقاومت علیه اسراييل، ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌ای به رهبری امریکا نتواند به شکل مطلوب از اسرايیل دفاع کند، چراکه ترور هنیه در چارچوب جنگ اسرايیل و حماس احساسات شدید ضداسرايیلی را در سراسر منطقه به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دايم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در نشست این شورا با موضوع «وضعیت خاورمیانه» به این نکته اشاره کرد که ایران حق پاسخ به این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را در زمان لازم و مناسب، محفوظ می‌دارد.

همچنین المیادین گزارش داده است، سید‌حسن نصرالله در مراسم تشییع پیکر فواد شکر، فرمانده ارشد این جنبش مقاومت که در بیروت به شهادت رسید، گفته که جنگ با اسرايیل «وارد مرحله جدیدی» شده است. او تاکید کرد انتقام سخت حتمی است. به گفته‌ی رهبر حزب‌الله لبنان اسرايیل از «خطوط قرمز» عبور کرده و پاسخ به آن حتمی است.

سید حسن نصرالله همچنین به بیان این نکته پرداخت که انتظار دارد ایران به همراه گروه‌های متحد و همسو با خود مانند گروه‌های مقاومت در عراق و انصارالله یمن، به شهادت هنیه پاسخ دهد.

روزنامه‌ی اعتماد در این رابطه گزارش داده است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرايیل گفته است که خود را برای پاسخ ایران و متحدانش آماده می‌کند.

رویترز به نقل از دفتر نتانیاهو گزارش داد: «اسرايیل برای هر سناریو چه از نظر دفاعی و چه تهاجمی آماده است. ما برای هر اقدامی از هر عرصه‌ای که باشد، بهای بسیار سنگینی خواهیم گرفت.»

جو بایدن، ريیس‌جمهور ایالات‌متحده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرايیل روز پنجشنبه با هم تلفنی گفت‌وگو کردند. بایدن به دنبال جلوگیری از تبدیل شدن سلسله ترورهای اسرايیل در بیروت و تهران به جنگ منطقه‌ای است. براساس بیانیه کاخ سفید، بایدن بر ضرورت تنش‌زدایی در منطقه از مسیرهای دیپلماتیک تاکید دارد.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز