هشدارهای جدی درباره نقل و انتقال های بانکی در روزهای آخر سال

ژیوار

نقل و انتقال ها و تراکنش های بانکی در روزهای آخر سال با برخی محدودیت ها مواجه است که برای گریز از مشکلات و دردسرهای ناشی از این محدودیت ها باید به برخی نکات مهم توجه کرد.

به گزارش کاماپرس، نقل و انتقال‌های بانکی در روزهای پایانی سال– چه دریافت و پرداخت های اینترنتی و چه چک‌های کشیده شده به تاریخ این ایام  –  به دلیل محدودیت هایی که در پی تعطیلات رسمی در امور بانک ها ایجاد می شود می تواند مشکلاتی برای صاحبان کسب وکار و مردم عادی ایجاد کند.

به بیان روشن تر، اگر در روزهای پایانی سال باید پولی به حساب شما واریز شود، یا پولی به حساب دیگران واریز کنید یا قرار است چکی در ایام آخر سال به حساب شما خوابانده شود یا چکی دریافت کرده اید که تاریخ وصول آن روزهای آخر سال است، باید نکات مهمی را درباره نقل و انتقال های بانکی در این روزها بدانید.

چطور واریز فوری در تاریخ  30 اسفند انجام دهیم؟

نکته مهم اول در این زمینه این است که 30 اسفندماه ادارات دولتی و شعب بانک ها تعطیل‌اند و برای واریز پول به حساب دیگران از طریق پایا و ساتنا باید از همراه بانک و اینترنت بانک استفاده کنید. پس اگر اینترنت بانک و همراه بانک شما فعال نیست هر چه سریع تر آنها را فعال کنید.

دریان سفر امید

فراموش نکنید که اگر روز 30 اسفندماه بعد از ساعت 14:30 با ساتنا و ساعت 16:45 با پایا پولی را به حساب دیگران واریز کنید پول در اولین روز کاری بعد از تعطیلات یعنی 5 فروردین به حساب وی می نشیند.

پس اگر می خواهید پولی را در این روز برای دیگران واریز کنید و مهم است که این پول فوری به حساب وی بنشیند یا شماره حسابی از طرف حساب خود دریافت کنید که متعلق به همان بانکی باشد که شما در آن حساب دارید و با اینترنت بانک و همراه بانک پول را به حساب او واریز کنید یا با توجه به افزایش سقف کارت به کارت به 10 میلیون تومان می توانید مبلغ واریزی را در بخش های 10 میلیونی به حساب وی کارت به کارت کنید.

ساعت های حساس روز 28 اسفند برای افرادی که چک دارند

اگر بعد از ساعت 12 ظهر 28 اسفند چکی را به حساب خود بخوابانید، پول 5 فروردین به حساب شما می‌آید پس اگر می  خواهید پول همان لحظه به حساب شما بیاید باید چک را به حسابی بخوابانید که متعلق به بانک صادرکننده چک است.

در مورد چک های رمز دار هم اگر چکی به تاریخ 28 اسفندماه دارید به شرطی پول همان لحظه به حساب شما می آید که قبل از ساعت 1 ظهر چک را به بانک ببرید در غیر این صورت واریز پول این چک ها به اولین روز بعد از تعطیلات یعنی 5 فروردین موکول خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز