شنبه بانک ها باز هستند؟

طبق اعلام کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری فردا آخرین روز فعالیت بانک ها در سال ۹۹ است و فقط بانکهای کشیک روز شنبه باز هستند.

به گزارش کاماپرس، همه بانکها به مدت یک هفته تعطیل هستند. براساس اعلام کانون بانکهای خصوصی و موسسات اعتباری به مدیران عامل این بانکها و موسسه ها فردا ۲۸ اسفند ماه آخرین روز فعالیت بانک هاست و روز پنج شنبه ۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ هم دوباره فعالیت بانکها شروع می شود.

البته این به معنی تعطیلی کل سیستم بانکی کشور نیست. بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند در ایام تعطیل به تشخیص مدیریت به صورت کشیک فعالیت کنند. به شکلی که در هر یک از شهرها به میزان حداقل چند بانک برای امور دریافت و پرداخت و ایجاد تسهیلات و خدمات الکترونیکی فعالیت کنند.

همچنین شعب بانکهایی که در روزهای اول نوروز ۱۴۰۰ به صورت کشیک فعالیت می کنند ، باید ایام و ساعات فعالیت خود را قبلا به نزدیک‌ترین پلیس محلی (کلانتری‌ها) کتبا اعلام کنند.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

آریاک سفر

ساعت کاری ساتنا و پایا در روزهای پایانی سال

ساعات پایان کار ساتنا (سامانه تسویه ناخالص) و پایا طبق بخشنامه های اعلام شده در ایام پایانی سال تا ۲۱:۳۰ ادامه دارد. ساعات کار ساتنا در ۲۷ اسفند تا ۲۹ اسفند برای بخش دستور پرداخت بین مشتری ساعت ۲۱ و دستور پرداخت بین بانکی ۲۱:۳۰ است. همچنین ساعات پایان کار ساتنا در حوزه دستور پرداخت بین مشتری در تاریخ ۳۰ اسفند ساعت ۱۴ و دستور پرداخت بین بانکی ساعت ۱۵ است.

همچنین سامانه پایا (سامانه‌ای که دستور پرداخت‌های متعدد را از یک بانک به عنوان بانک مبدا دریافت کرده و بعد از پردازش، آن‌ها را برای انجام به بانک‌های مقصد ارسال کند) ساعت پایان کار برای چرخه ۱ ساعت ۳:۴۵ دقیقه، برای چرخه ۲ ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه، برای چرخه ۳ ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه، برای چرخه ۴ ساعت ۱۶:۴۵ و برای چرخه ۵ ساعت ۱۹:۴۵ تعیین شده است.

لازم به ذکر است بیشتر بانکهای دولتی و خصوصی درباره شعبه های کشیک و ساعت فعالیت آنها در سایت رسمی خود بانک اطلاع رسانی می کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز