هشدار؛ خطر تکرار اپیدمی‌ های مشابه کرونا

لست سکند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از احتمال تکرار مدل‌های مشابه کرونا در دنیا خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه مساله مهم در اپیدمی‌ها برخورد قاطعانه و کنار گذاشتن ملاحظات سیاسی و اجتماعی است، گفت: معتقدم که مدل‌های مشابه کرونا در دنیا تکرار خواهد شد.

وی در این رابطه به بروز اپیدمی‌هایی همچون زیکا، ابولا ، کرونا، مرس و سارس از ابتدای قرن ۲۱ اشاره کرد و ادامه داد: بشر هیچ زمانی به اندازه مقطع کنونی در معرض بیماری‌های نوپدید عفونی نبوده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

فرمانده ستاد کرونای تهران با اشاره به دلایل این امر، اضافه کرد: تهاجم بشر به طبیعت و دستکاری زیستگاه‌هایی نظیر زیستگاه خفاش‌ها، مهمترین دلیل بروز این مدل اپیدمی‌هاست.

به نقل از ایسنا، وی اضافه کرد: برخی سوش‌های شبیه کرونا با وجود شناسایی چندهزار ساله در جمعیت خفاش‌ها، هیچ وقت به انسان منتقل نشدند، چراکه همواره از بشر دور بودند. اما متاسفانه امروز بشر به طبیعت دست‌اندازی کرده و متقابلا بیماری‌ها را به خود نزدیک کرده است.

دکتر زالی با تاکید بر اینکه در نتیجه تهاجم بشر به طبیعت، مخازن بیولوژیکی که سالیان سال خطری برای ما نداشتند به تهدید تبدیل شده‌اند، گفت: تجاربی مانند ابولا زیکا و غیره نشان می‌دهد که در قرن ۲۱ ما باید شاهد انواع اپیدمی‌های جدید باشیم.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز