هرآنچه باید درباره اخذ ویزای عمان بدانید

ویزای عمان
تورهای مسافرتی لحظه آخر

کشور عمان دارای نظام حکومتی سلطنتی و هفتمین کشور تولیدکننده نفت خام در جهان است. بیشترین فصل توریستی این کشور در فصل‌های زمستان است. در فصل تابستان هوا بسیار گرم است و رطوبت بالایی دارد اما در فصول سرد سال آب ‌و هوا کمی معتدل‌تر و مطبوع‌تر است. شبه ‌جزیره‌ عمان بیشتر درآمد خود را از فروش نفت به دست آورده و سیاست‌های اقتصادی خود را دارد که جذب گردشگران و افزایش درآمد ملی آن نیز توسط این سیاست‌ها ایجاد شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برای اخذ ویزای عمان شرایط خاصی وجود ندارد و متقاضیان محترم می‌توانند انواع ویزای توریستی و ویزای تحصیلی آن را دریافت کنند. زمان صدور ویزاها بر اساس نوع آن متفاوت است.

انواع ویزای عمان

عمان از جمله کشورهای حوزه جزیره عربستان است که حدوداً کشور ثروتمندی به حساب می‌آید. این کشور دارای ویزاهای توریستی، کاری و تحصیلی است که شرایط دریافت هر کدام نیز متفاوت خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

ویزای توریستی عمان از جمله ویزاهای visit sponsored visas  است که افراد با توجه به شرایطی که دارند می‌توانند آن را دریافت کنند. قبل ‌از اتمام تاریخ این ویزا افراد باید ویزای خود را تمدید کرده که معمولاً بین یک ‌ماه تا ۱۰ روز قابلیت تمدید دارد.

بیشتر بخوانید:

هزینه اخذ ویزای عمان

برای دریافت و اخذ ویزای توریستی عمان در صورتی ‌که متقاضی تمایل دارد ۱۰ روز در عمان اقامت داشته باشد نیازی به پرداخت هزینه ویزا ندارد، اما اگه اقامت او بیشتر از ۱۰ روز یعنی 30 روز باشد باید ویزای عمان را به مبلغ ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت کند.

این ویزا برای مدت ۹۰ روز معتبر است و مدت‌زمان اقامت بر اساس تاریخ مشخص ‌شده و جواب درخواست ویزا طی 24 ساعت پاسخ داده می‌شود.

عمان-کاماپرس

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا

برای آماده کردن مدارک لازم برای اخذ ویزای عمان باید یک سری چک لیست را تهیه کرده تا دچار فراموشی نشوید. ابتدا باید یک عکس واضح از صفحه اول پاسپورت یا اسکن واضح از صفحه اول پاسپورت را که ۶ ماه اعتبار دارد، آماده کنید.

فرم تکمیل‌ شده درخواست ویزا نیز به ‌همراه یک قطعه عکس ۶ * ۴ با پس ‌زمینه سفید و چکی که ضمانت بازگشت عمان است را ضمیمه پرونده کنید.

برگه درخواست ویزای عمان نیز باید با وسیله سربرگ آژانس مسافرتی و کارگزار مهر و امضاء شده باشد. رزرو قطعی هتل با مدت ‌زمان اقامت در عمان و رزرو بلیط رفت ‌و برگشت هواپیما نیز باید در پرونده شما ضمیمه شود.

شرایط اخذ ویزای عمان برای ایرانیان

ایرانیانی که قصد سفر توریستی کوتاه‌ مدت به عمان را دارند باید بدانند که نیازی به دریافت ویزا ندارند. البته اگر بخواهند بیشتر از ۱۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند باید ویزای توریستی عمان را دریافت کنند.

برای دریافت این ویزا باید از سوی یک آژانس هواپیمایی یا کارگزار اقدام کرده و چک ضمانت برگشت را به ‌همراه درخواست ویزای عمان با سربرگ آژانس هواپیمایی بدین کشور ارسال نمایند.

این درخواست برای ایرانی‌ها حدود ۴ روز کاری پاسخ داده‌ شده و مدت‌ زمان ویزا نیز برای آن‌ها ۹۰ روز معتبر است. در نظر داشته باشید برای دریافت این ویزا نیازی نیست که به تعیین وقت سفارت و انگشت ‌نگاری بروید.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز