نیسان پاترول لاکچری 14 میلیارد تومانی در شیراز + تصاویر

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نیسان پاترول برای ماشین بازهای ایرانی شاسی بلند قدیمی را تداعی می کند که روزگاری مختص پولدارها و البته ماشین سازمانی کلانتری ها بود و اکنون بیشتر زیر پای طرفداران آفرود است اما از انواع جدید و لوکس این خودروی خاطره انگیز فقط یک خودرو در کشور ما وجود دارد که شهر شیراز میزبان آن است.

به گزارش کاماپرس، اگر تصور می کنید شرکت نیسان از ارائه مدل پاترول این خودرو آن هم از نوع گران قیمت و لاکچری ناتوان است اشتباه می کنید. شاهد مثال آن که نیسان پاترولی در ایران هست که روی آن 14 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

روزنامه هفت صبح در این باره نوشته است؛ از نیسان پاترول‌های جدید تنها یک دستگاه به صورت پلاک ملی و آن هم در شیرازتردد دارد که جزو گران‌قیمت‌ترین خودروهای پلاک ملی است. نیسان پاترول در کشورهای خاورمیانه خواهان زیاد دارد. شاسی بلند فول سایزی که از رقبای قوی هیکلش می‌توان به تویوتا لندکروز لکسوس ال ایکس ۵۷۰ و اینفینیتی qx55 اشاره کرد. این خودرو رتبه اول لیست پرفروش ترین خودروهای امارات در سال ۲۰۱۸ و رتبه سوم هم این لیست را در سال ۲۰۱۹ به دست آورد و در رقابت تنگاتنگ با میتسوبیشی پاجرو و تویوتا لندکروز برای به دست آوردن عنوان پر فروش ترین شاسی بلند خاورمیانه که با اندکی اختلاف فعلاً در دست لندکروز است قرار دارد.

سفر دور و دراز مهمان ژاپنی از کویت به شیراز

خودرو حاضر در ایران از نسل ششم پاترول است که با کد اتاق Y62 شناخته می‌شود و برای اولین بار در مراسمی خصوصی توسط نیسان در ابوظبی از آن رونمایی شد. مدل خودروی حاضر در ایران ۲۰۱۶ است از خاک کویت و به سفارش سفارت عمان وارد ایران شده و در نهایت طی یک مزایده از سوی سفارت خانه به فروش رفته است .

هم اکنون این خودرو در یکی از نمایشگاه های شیراز و با برچسب قیمت ۱۴ میلیارد تومانی به فروش می رسد. این در حالی است که تیپ فول مدل ۲۰۲۱ این خودرو با قیمت ۱۵۰ هزار دلاری (حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی) در کشورهای همسایه قابل خریداری است.

اخبار مهم بازار خودرو را بخوانید:

این غول ژاپنی ۲۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد و با موتور 5/6 لیتری خود قدرتی برابر با 399 اسب بخار تولید می کند. پس مصرف سوخت ۱۴ و ۳۰ لیتری آن طبیعی است . برای ایمنی سرنشینان پاترول در بخش ایمنی مجهز به کیسه هوای دوگانه در جلو و کناری و دیواره و سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارکینگ جلو و عقب، دوربین نمای عقب، استارت سراشیبی و کنترل شیب است.

به جز قیمت بالا از نقاط ضعف این خودرو گران قیمت بودن و عدم دسترسی به قطعات یدکی در داخل کشور است که خرج سرویس های دوره ای چند ده میلیون تومانی را روی دست خریدار ثروتمند خود می‌گذارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : نیسان
روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز