لکسوس LS500 با ظاهر اشرافی به خیابان‌های تهران رسید + عکس

اخیرا لکسوس LS500 که لوکس ترین و بزرگ ترین مدل سواری این خودرو به شمار می رود در خیابان های تهران دیده شده است.

به گزارش کاماپرس، همان قدر که مرسدس بنز به عنوان اشرافی ترین خودروی تولید آلمان در کشور ما مشهور است لکسوس را نیز به عنوان فاخرترین خودروی تولید ژاپن می شناسیم. طرفداران این خودرو در کشور ما فقط طبقات ثروتمندی که از عهده خرید آن برمی آیند نیستند بلکه بسیاری از افرادی که می دانند هرگز دستشان به فرمان و دنده این خودرو نمی رسد نیز جزو علاقه‌مندان لکسوس به شمار می روند.

برای این خیل مشتاقان باید جالب باشد که بدانند اخیرا پای – یا بهتر است بگوئیم چرخ – لوکس ترین سواری لکسوس به خیابان های تهران باز شده است. روزنامه هفت صبح در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ آشنایی ایرانی‌ها با لکسوس ال اس به دوره ماه عسل تویوتا و لکسوس در ایران بازمی‌گردد. زمانی که مدل های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ این خودرو توسط ایرتویا و در دو مدل 4 و 5 صندلی (وی آی پی) به ایران آمد. لکسوس ال اس در آن دوره به عنوان خودروی دیده می شد که قصد داشت سیطره بی ام و سری ۷ و مرسدس بنز کلاس اس را به چالش بکشد اما این دوره رقابتی نیز به پایان رسید و با وجود وعده ورود ال اس مدل ۲۰۱۸ دیگر خبری از مدل های بعدی ال اس نشد.

حالا مدل ۲۰۲۰ آن با پلاک دیپلماتیک به خیابان های تهران افتخار حضور داده است. لکسوس ال اس ۵۰۰ جدید از زبان طراحی مدرن لکسوس بهره می برد که نسبت به مدل2012 آن از خطوط تیز تر و چراغ های باریک تر استفاده شده است.

آریاک سفر

مهم ترین شاخصه طراحی ال اس ۵۰۰ در نمای جلویی، جلوپنجره بزرگ مشبک فلزی است . در نمای جانبی لکسوس ترجیح داده قید خطوط تیز را بزند و بیشتر به خصوص سقف بپردازد و از اینرو تفاوت چندانی میان درهای این خودرو و درهای سدان های ارزان قیمت بازار مثل هیوندای اکسنت دیده نمی شود که نقطه ضعف بزرگی برای لکسوس است.

اخبار مهم حوزه خودرو را بخوانید:

در نمای عقب، چراغ کشیده در طرفین ادامه داشته و با خط کرومی تیزی به سوی پایین مایل شده که نمای اسپرتی را خلق کرده است، اما سپر چندان جذابیتی ندارد و باز هم شبیه سدان های ارزان قیمت همچون تویوتا کمری است.  در نهایت خروجی های دوگانه و مستطیل شکل اگزوز در پایین سپر جانمایی شده اند که نمای زیبایی را ایجاد کرده اند.

تریم داخل این سدان گرانقیمت ژاپنی ترکیبی از چرم سفید و مشکی است که کُنتراستشان ناشی از هوشمندی طراحان است . نورپردازی ال ای دی داشبورد و لامپ های پدالی در هر در از ویژگی‌های جالب کابین است. تمام صندلی‌های این خودرو قابل تنظیم به ۲۸ جهت مختلف و به گرمکن و ماساژور مجهزند.  با استفاده از صفحه لمسی موجود در استراحتگاه دست سرنشین سمت راست در عقب می تواند سرنشین صندلی سرنشین جلو را عقب و جلو کرده تا فضای کافی برای استراحت داشته باشد. صفحه لمسی یاد شده همچنین سیستم صوتی، سیستم تهویه و آفتابگیر ها را کنترل می‌کند.

چیز دیگری که در کابین لوکس این خودرو به چشم می‌آید سیستم هدآپ دیسپلی است که جزو بهترین در بازار سدان های فول سایز لوکس است و از عملکردهای هوشمندانه همچون هشدار ترافیک جلو سود می‌برد. این سیستم از پیکان های زرد رنگ برای نمایش رانندگان در ترافیک  روبرو استفاده می‌کند. سیستم یاد شده همچنین اطلاعاتی همچون سرعت و وضعیت راننده را نشان می دهد.

لکسوس ال اس ۵۰۰ با پیشرانه ۵.3 لیتری خورجینی ۶ سیلندر تویین توربو برای خریداران موجود است که ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۵۹۹ نیوتن متر گشتاور دارد. سیستم عقب محرک به صورت استاندارد موجود است اما سیستم تمام چرخ محرک همراه با دیفرانسیل توسن به عنوان آپشن ارائه می شود. با طرح محرک عقب این سدان می تواند در ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. قیمت این خودرو ۷۸ هزار و ۶۷۰ دلار است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : تویوتالکسوس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز