کدام خودروها تا شب عید 1400 ارزان‌تر می‌شوند؟

لست سکند

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال برخلاف هر سال قیمت ها در بازار خودرو در حال سقوط است و فعالان بازار می گویند خودروهای پرتقاضایی همچون پژو پارس بنزینی ، پژو 206 تیپ دو و سمند با روند کنونی بازار، بیشترین کاهش قیمت را تجربه می کنند.

به گزارش کاماپرس، اگر تصمیم به خرید خودرو دارید بهتر است از فرصتی که اکنون در بازار فراهم آمده و روند قیمت ها نزولی شده استفاده کنید و خرید خود را انجام دهید. البته می توانید تا شب عید هم صبر کنید چون فعلا روند قیمت ها نزولی است و بر اساس گفته های فعالان بازار بعید به نظر می رسد امسال بازار شب عید داغ و پررونقی در انتظار فروشندگان خودرو و نمایشگاه داران باشد. مسئولان اتحادیه نمایشگاه داران که همه از معامله گران خبره بازار خودرو هستند نیز در مصاحبه های خود به این پیش‌بینی مهر تائید زده اند.

اما این نکته را در نظر بگیرید که هیچ بازاری در ایران طی 3 سال اخیر ثبات چندماهه و حتی یک ماهه نداشته و ممکن است ناگهان ورق بازار خودرو هم برگردد و قیمت ها در این بازار صعودی شود.

به گفته فعالان بازار خودرو بهترین توصیه به کسانی که خودرو را برای نیازهای مصرفی و خصوصا شب عید لازم دارند این است که تا زمانی که روند بازار نزولی است هر چه زودتر خرید خود را انجام دهند و ریسک منتظر ماندن برای قیمت های پائین تر را قبول نکنند.

در ادامه سه خودرو که در نظرسنجی کاماپرس از تعدادی از فعالان بازار و نمایشگاه داران خودرو با بیشترین احتمال کاهش قیمت تا شب عید 1400مواجه اند را مرور می‌کنیم.

راز آسمان پایتخت

1. پژو 206 تیپ 2

پژو 206 تیپ 2 در صدر نامزدهای کاهش قیمت تا شب عید 1400 قرار دارد به نحوی که تمام فعالان بازار که مورد پرسش ما قرار گرفتند به کاهش قیمت این خودرو رای دادند. پژو 206 تیپ 2 در حال حاضر به قیمت 190 میلیون تومان قابل خریداری است و پیش بینی فعالان بازار این است که تا شب عید این خودرو به حدود 180 میلیون تومان هم برسد.

اخبار مهم بازار خودرو را بخوانید:

2. سمند EF7

سمند سواران می توانند خودروی سمند EF7 را در بازار امروز به قیمت 200 میلیون خریداری کنند. تا 10 روز قبل این خودرو 10 تا 12 میلیون تومان گران تر بود و پیش بینی فعالان بازار این است که تا شب عید 1400 این مدل سمند به حدود 195 میلیون تومان برسد. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که حرفه ای های بازار در مورد کاهش قیمت سمند ال ایکس چندان خوش بین نیستند و معتقدند این خودرو که امروز 183 میلیون تومان فروخته می شود تا شب عید در همین محدوده قیمت باقی خواهد ماند و اگر افت کند در حد 1 تا 2 میلیون تومان است.

3. پژو پارس بنزینی

پژو پارس سال که به پژو پارس بنزینی هم معروف است را امروز می توانید به قیمت 210 میلیون تومان خریداری کنید. این خودرو هم حدود 5 میلیون نسبت به 10 روز قبل ارزان تر شده است. پیش بینی فعالان بازار این است که این خودرو جای 10 میلیون تومان ارزانی دیگر هم دارد چرا که اغلب متقاضیان پژو پارس برای خرید پژو پارس مدل TU5 به بازار می آیند و وقتی پژو پارس بنزینی به آنها پیشنهاد می شود خیلی چک و چانه می زنند.

شایان ذکر است فعالان بازاری که مورد پرسش ما قرار گرفتند از بین خودروهای ارزان قیمت تر فقط به تیبا صندوق دار رای ارزان تر شدن تا شب عید 1400 دادند. این خودرو در حال حاضر 119 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می شود و پیش بینی ها حاکی از آن است که تا شب عید به 115 میلیون تومان برسد. نکته جالب پایانی این که پراید جزو نامزدهای ارزان شدن تا شب عید نبود و به اعتقاد فعالان بازار با توجه به تقاضای همیشه حی و حاضر برای پراید 131 ، این خودرو در محدوده قیمت کنونی خود یعنی 108 میلیون تومان باقی خواهد ماند و اگر هم افت کند دوباره به این محدوده باز می گردد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز