۵ برند برتر خودروسازی جهان که در ایران جایی ندارند

لست سکند

معتبرترین برندهای خودرو جهان در حالی معرفی شدند که هیچ کدام از آنها دربازار خودرو ایران جایی ندارند.

به گزارش کاماپرس، کارخانه خودرو سازی مزدا برای اولین بار در صدر لیست معتبرترین خودروسازهای جهان جای گرفت. این خودروساز ژاپنی برای اولین بار توانست رتبه اول برترین برندهای خودرو جهان را به دست بیاورد.

این رتبه بندی بر اساس گزارشهای مصرف کنندگان انجام شده است. بعد از مزدا، بی ام و، سوبارو، پورشه و هوندا مقامهای دوم تا پنجم را به دست آورده اند. جالب این جاست که هیچ کدام از این خودروهای معتبر در بازار خودرو ایران جایی ندارند.

آلفا رومئو در پله آخر لیست

اما نکته مهم این لیست قرار گرفتن آلفا رومئو در مکان آخر فهرست 32 برند خودروسازی است. این مقام نشان می دهد شهرت آلفا رومئو نتوانست به مطمئن بودن آن کمک کند. قبل از آلفا، لندرور، میتسوبیشی ، جیپ و لینکلن قرار دارند.

راز آسمان پایتخت

بهترین برندهای سال گذشته پورشه و جنسیس بودند، اما جنسیس امسال 13 پله در این لیست سقوط کرد. لینکلن از این هم بدتر بود و با 15 پله سقوط به جایگاه 28 ام رسید.

برخلاف اکثر نشریه های ماشین و خودرو، مجله گزارشات مصرف کنندگان، خودروهای مورد آزمایش خود را خریداری می کند و این کار را به صورت ناشناس انجام می دهد. همچنین از مشترکین خود نیز نظرسنجی می کند.

شرکت تسلا که سازنده خودروهای برقی است، از جایگاه یازدهم به شانزدهم سقوط کرد. این در حالی است که برند تسلا هنوز هم از مینی، کیا و فولکس واگن معتبرتر است.

تویوتا پرفروش ترین خودروساز جهان در سال 2020

خودرو سازی تویوتا با وجود پاندمی ویروس کرونا در سال 2020 و کاهش تولید محصولات، به فروش جهانی ۹/۵ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۰ دست پیدا کرد.
در ۲۰ سال گذشته، تویوتا، فولکس واگن و جنرال موتورز، جایگاه پرفروش‌ترین گروه خودروساز جهان را در اختیار داشته‌اند.

بنابر اعلام رسمی تویوتا، فروش محصولات این گروه خودروسازی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل، ۱۱/۳ درصد کاهش داشته و به عدد ۹/۵۲۸ میلیون دستگاه رسیده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : تسلاتویوتامزداهوندا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز