نکاتی که باید هنگام خرید سرفیس دست دوم بدانیم

کامپیوترهای سرفیس مایکروسافت به علت کیفیت بالای ساخت، طراحی یکپارچه، جمع‌وجور و سبک، سازگاری صددرصدی با سیستم‌عامل ویندوز و ماندگاری بالا بین مصرف‌کنندگان سراسر جهان بسیار محبوب است؛ اما به علت قیمت بالای این رایانه‌ها نسبت به باقی لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های ویندوزی بازار، خرید آن‌ها ممکن است برای همه مقرون‌به‌صرفه نباشد.

به گزارش کاماپرس، خرید کامپیوترهای دست‌دوم به علت تنوع بالا و قیمت مناسب‌تر آن‌ها فرصت خوبی برای مصرف‌کنندگانی است که نمی‌خواهند پول بسیاری را برای خرید خرج کنند. خرید کالای دست‌دوم همچنین باعث استفاده دوباره از کالاهای قدیمی و کم‌تر شدن زباله شده و برای محیط‌زیست نیز سودآور است.

در ادامه، کاماپرس به چند نکته هنگام خرید سرفیس دست‌دوم یا هر نوع کامپیوتر دست‌دوم دیگری اشاره می‌کند که حتماً باید به‌خاطر داشت.

خرید از منابع و فروشگاه‌های معتبر

هنگام خرید یک محصول کارکرده، به علت اینکه به‌اصطلاح آکبند نبوده و در بسته‌بندی اصلی و دست‌نخورده خود نیست، باید حساسیت بیشتری به خرج داد. اولین نکته، مربوط به فروشنده است. در ایران کالاهای دست‌دوم زیادی برای فروش در سایت‌های آگهی مثل دیوار و شیپور وجود دارد؛ این پلتفرم‌ها امکان نمایش مشخصات دقیق کالاها، امکان چت و تماس مستقیم با فروشنده را فراهم می‌کنند و می‌توان از جزئیات کالاها و نقص‌های آن به‌راحتی باخبر شد.

گزینه دیگر، فروشگاه‌های آنلاین استوک و فروش رایانه‌های کارکرده و دست‌دوم هستند. در هنگام خرید از این فروشگاه‌ها باید به مشخصات درج‌شده در صفحه هر محصول در کنار نشان اینماد و تجارت الکترونیک آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت و پیش از خرید، با پشتیبانی سایت ابهامات خرید محصول را از بین برد.

راز آسمان پایتخت

نکته مهم خرید محصولات دست‌دوم به‌صورت غیرحضوری، دیدن محصول و تست آن پیش از پرداخت است. ممکن است نقص‌ها و آسیب‌دیدگی‌های محصولات در تصاویر مشخص نباشند و یا فروشنده صادق نباشد. همیشه باید قبل از خرید، محصول را چک کرد.

گزینه سوم، خرید حضوری از فروشگاه‌های فیزیکی و بازارهای کامپیوتر است. نسخه کارکرده و دست‌دوم محصولات پرطرف‌دار مانند سرفیس‌های مایکروسافت در فروشگاه‌های زیادی موجود است. از نقاط قوت خرید حضوری می‌توان به مشاهده محصول واقعی پیش از خرید و انجام تست‌های مربوطه اشاره کرد. همچنین این فروشگاه‌ها پیش از فروش محصولات دست‌دوم خود، آن‌ها را تاحدامکان تعمیر می‌کنند و از کارکرد آن‌ها مطمئن می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بررسی سخت‌افزار و نرم‌افزار

فروش محصولات کارکرده دلایل عمده‌ای می‌تواند داشته باشد که یکی از آن دلایل، نقص سخت‌افزار یا نرم‌افزار آن‌هاست. پیش از خرید این محصولات، حتماً از سلامت تمام بخش‌های رایانه خود اطمینان حاصل کنید و اگر محصول موردنظر دارای نقص خاصی است، مطمئن شوید که ارزش خرید داشته باشد. به طور مثال، نقص نمایشگر در سرفیس‌ها، نیازمند تعویض کلی پنل جلویی آن‌هاست و تعمیر آن ارزان تمام نخواهد شد. به همین دلیل، موارد زیر را بررسی کنید:

  • آیا ویندوز نصب‌شده روی سرفیس فعال و قانونی است؟
  • آیا آسیب قابل‌توجه و ظاهری به سرفیس وارد شده است؟
  • آیا تمام درگاه‌ها، پورت‌ها شیارها سالم و قابل‌استفاده هستند؟
  • آیا کیبورد و تاچ‌پد سالم و قابل‌استفاده هستند؟ تک‌تک دکمه‌های صفحه‌کلید را امتحان کنید. مطمئن شوید هیچ کلید شکسته‌ای وجود ندارد و ترک‌پد همان‌طور که انتظار دارید رفتار می‌کند.
  • آیا وب‌کم و دوربین‌های سرفیس سالم است و به‌خوبی کار می‌کند؟
  • آیا بلندگوها در پخش صداهای مختلف با بلندی‌های مختلف بی‌نقص کار می‌کنند؟
  • آیا صفحه‌نمایش سالم است؟ به دنبال نقطه‌های سیاه یا با رنگ‌های ثابت بگردید.
  • آیا وای‌فای، درگاه LAN و بلوتوث به‌خوبی کار می‌کند؟

اگر از شرایط آزمایش‌ها راضی نیستید، به روند خرید ادامه ندهید. اگر ایرادهایی که پیدا کردید، برای شما خیلی اهمیت ندارند، حداقل برای تخفیف و کم‌کردن قیمت چانه بزنید.

بررسی قیمت مدل‌های جدیدتر و نو

این باور وجود دارد که خرید کالای کارکرده و دست‌دوم به طور پیش‌فرض باعث صرفه‌جویی و پرداخت کم‌تر می‌شود؛ اما باید به این واقعیت توجه کرد که این امر ممکن است با عوامل زیادی نقض شود. مثلاً ممکن است برای تعمیر آسیب‌ها و نقص‌های وارده به سرفیس دست‌دوم خود، مجبور به پرداختن پول بیشتری نسبت به خرید یک سرفیس نو باشید. به همین دلیل بررسی قیمت نسخه نو دستگاه موردنظر و همچنین بررسی قیمت مدل‌های جدیدتری که تازه به بازار عرضه شده و دارای سخت‌افزار و امکانات جدیدتر و قوی‌تری است، ممکن است نظر شما را به‌کلی تغییر دهد.

اگر تفاوت قیمتی زیادی بین کالای دست‌دوم و مدل نوی آن در بازار وجود ندارد، شاید خریدن مدل نو به علت داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین اطمینان خاطر از سالم‌بودن محصول، ارزش بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : مایکروسافت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “نکاتی که باید هنگام خرید سرفیس دست دوم بدانیم

  1. مهرداد علی مدد گفته:

    مهمترینش اینه که سرفیس پرو 4 نخرید چون حتما دچار خرابی تاچ میشید تو اینترنت سرچ کنید مشکل خرابی صفحه نمایش سرفیس پرو 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز