نوسانات قیمت پروفیل در بهار امسال

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پروفیل از جمله محصولات فولادی با کاربردهای گسترده در صنایع گوناگون است. نوسانات قیمت پروفیل در بازار آهن­‌آلات چه در ایران و چه در سراسر جهان تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد. در فصل بهار نیز قیمت پروفیل نوسانات قیمتی را تجربه کرده است.

کاماپرس در ادامه به بررسی عوامل موثر در افزایش یا کاهش قیمت پروفیل می‌پردازد.

هزینه مواد اولیه

ترکیب فولاد ضد زنگ، عمدتا شامل آهن، کروم و نیکل می‌شود. قیمت این مواد خام نقش تعیین کننده‌ای در قیمت پروفیل دارد. هرچه مواد اولیه گرانتر شود، قیمت فولاد ضد زنگ نیز افزایش خواهد یافت. در میان این سه عنصر، بازار فولاد عمدتا توجه زیادی به روند قیمت نیکل دارد و همچنان به روند قیمت و پویایی سنگ آهن، مولیبدن و سایر فلزات غیرآهنی نیز حساس است.

میزان عرضه و تقاضا

مانند هر کالایی، عرضه و تقاضا از عوامل مهم در تعیین قیمت پروفیل است. هرچه تقاضا بیشتر باشد، عرضه کمتر شده و قیمت بالاتر می‌رود. عکس این قضیه نیز صادق است و قیمت پروفیل نه تنها به عرضه و تقاضای فعلی بلکه به عرضه و تقاضای پیش‌بینی‌شده نیز بستگی دارد. اگر پیش­بینی بهتر و دقیق‌تر باشد، نوسان قیمت کمتر خواهد بود. یک مصرف کننده واقعی باید اطلاعات کافی درمورد موجودی‌های زنجیره تامین را در هر مرحله از فرآیند تولید تا مصرف درک کند. موجودی‌ها می‌توانند تعادل عرضه و تقاضا را در کوتاه مدت تعدیل کنند. عرضه و تقاضا دائماً قیمت‌ها را هدایت می‌کند و موجودی‌ها بازتاب بهتری از عرضه و تقاضای فعلی بازار هستند.

روند قیمتی صنایع گوناگون

قیمت‌ پروفیل تحت تأثیر میزان تقاضای صنایعی قرار دارد که مصرف کننده اصلی این محصول باشند. به عنوان مثال، اگر صنعت املاک و مستغلات پویا باشد، تقاضا برای فولاد ضد زنگ ممکن است بیشتر شود. همین امر در مورد ماشین آلات، لوازم خانگی و سایر صنایعی که به شدت به پروفیل متکی هستند، صدق می‌کند.

راز آسمان پایتخت

بازه زمانی از سال

معمولا در فصل زمستان به دلیل کند شدن روند پروژ‌های ساختمانی میزان تقاضا کمتر می‌شود. در فصل بهار و تابستان محصولات بازار آهن با تقاضای بیشتری روبه‌رو خواهند شد. تعطیلات و آب و هوای فصلی نیز می‌تواند بر تولید محصولات جدید تأثیر بگذارد و درنتیجه تقاضا را افزایش یا کاهش می‌دهد. تجربه نشان می‌دهد که فصلی بودن بر الگوهای حمل و نقل و شیوه‌های آن اثر دارد.

عوامل سیاسی

اگر به دلیل عوامل سیاسی در برخی کشورها امکان افزایش تعرفه بر مواد اولیه و محصولات فولاد وجود داشته باشد، مستقیماً منجر به افزایش قیمت پروفیل خواهد شد. تصمیم‌گیری‌های دولت و افزایش یا کاهش واردات و صادرات دو عامل موثر در این زمینه است.

بررسی قیمت پروفیل در سال 1402

قیمت پروفیل در سال گذشته روند افزایشی داشت. نرخ ارز، شیوع کرونا و نوسانات بازار بورس سه عامل مهم در شکل­گیری روند صعودی قیمت پروفیل بود. در سال 1402 مصرف­کنندگان محصولات بازار آهن احتمالا شاهد افت و خیز در قیمت پروفیل خواهند بود. به عنوان مثال، میلگرد از جمله محصولات مهم بازار آهن و پروفیل است که بررسی قیمت آن برای مشتریان اهمیت زیادی دارد.

قیمت میلگرد در ابتدای سال 1402 شاهد یک سیر کاهشی بوده است. افزایش حجم عرضه آهن اسفنجی و شمش، کاهش قیمت محصولات بورسی و کاهش قیمت محصولات صادراتی فولاد از جمله عوامل موثر در کاهش قیمت میلگرد محسوب می‌شود. در اواسط اردیبهشت قیمت میلگرد به تدریج افزایش می‌یابد و از هفته سوم این سیر افزایشی جای خود را به یک روند کاهشی می‌دهد. در خرداد سال جاری قیمت پروفیل و آهن­آلات با نوسانات چشمگیری روبه‌رو نشده است.

اطلاع از قیمت روز پروفیل توسط مجموعه مهدفولاد

همانطور که ذکر شد، قیمت پروفیل و قوطی تحت تاثیر معیارهای زیادی قرار دارد. اطلاع از قیمت روز محصولات بازار آهن از یک مرجع قابل اعتماد، نیاز بسیاری از افراد است. مجموعه “مهدفولاد” انواع قوطی و پروفیل را با بهترین کیفیت به فروش می‌رساند. کارشناسان مهدفولاد به صورت روزانه هزینه تمامی محصولات را در وبسایت https://mahdefoolad.com/box قرار می‌دهند و مشتریان می‌توانند در صورت نیاز راهنمایی و مشاوره لازم را به صورت تلفنی از کارشناسان این مجموعه کسب کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : مهدفولاد
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز