نور دکوراتیو چیست و اجرای آن چقدر هزینه برمی‌دارد؟

نورپردازی- کاماپرس
ژیوار

نور دکوراتیو به نوعی از نورپردازی گفته می‌شود که لامپ آن در عین روشن کردن فضای اطراف از خودش سایه نیز ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، لوسترهای ساده‌ای که در خانه اکثر افراد موجود دارد، تنها فضا را روشن می‌کند؛ اما نورپردازی دکوراتیو به معنی ایجاد سایه در عین روشن کردن فضای محیط است.

به گزارش کاماپرس، به همین دلیل، چراغ‌های دکوراتیو به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که روی دیوار پشتی خود هم سایه‌ای ایجاد می‌کنند. نورپردازی دکوراتیو در بعضی فیلم‌های سینمایی یا فضاهای مدرن‌تر بیشتر دیده می‌شود.

انواع چراغ‌های دکوراتیو

 اگر قصد زیباتر و جذاب‌تر کردن فضای داخلی خانه یا دفتر کار خود را دارید، نور دکوراتیو می‌تواند کمک زیادی به شما کند. برای ایجاد نور دکوراتیو دو مدل کلی چراغ وجود دارد:

  • چراغ دکوراتیو ریلی
  • چراغ دکوراتیو دیواری

نور دکوراتیو با چراغ ریلی

چراغ دکوراتیو ریلی به انواع چراغ‌های دکوراتیوی گفته می‌شود که لامپ‌های آن روی یک ریل قرار دارند و وقتی چراغی را روشن می‌کنید علاوه بر ایجاد روشنایی در فضا، یک سایه پشت این چند چراغ‌ ایجاد می‌شود و فضای شیک ‌و مدرنی ایجاد می‌کند.

این مدل چراغ دکوراتیو را حتما در موزه‌ها یا گالری‌های نقاشی دیده‌اید؛ چرا که نور ایجاد شده باعث چشم‌نوازتر شدن و جذاب شدن بیشتر تابلوی نقاشی می‌شود.

دریان سفر امید

نور دکوراتیو- کاماپرس

بیشتر بخوانید:

نور دکوراتیو با چراغ دیواری

چراغ دیواری بر خلاف مدل قبلی از چند لامپ کنار یکدیگر تشکیل نشده، بلکه یک لامپ تک است که با طراحی‌های مدرنی در بازار موجود است. علت نام‌گذاری این لامپ‌ها این است که معمولا به‌جای سقف روی دیوار نصب می‌شوند و با ایجاد سایه‌های جذاب باعث زیباتر شدن فضای داخلی می‌شوند.

نورپردازی- کاماپرس

کاهش هزینه مصرف با نور دکوراتیو

استفاده از چراغ‌های دکوراتیو و نورپردازی دکوراتیو علاوه بر زیباتر کردن محیط، باعث کاهش هزینه برق مصرفی شما می‌شود؛ چراکه لامپ استفاده شده ‌در اکثر چراغ‌های دکوراتیو از نوع ال‌ای‌دی است که در عین کم‌مصرف بودن و کاهش هزینه‌های برق خانه، از روشنایی خانه کم نمی‌کند.

لامپ‌های ال‌‌ای‌دی به کار گرفته شده در چراغ‌های دکوراتیو، همچنین گرمای کمتری تولید می‌کنند و طول عمر بیشتری هم دارند. جنس بدنه جذاب‌های دکوراتیو هم به علت اینکه از آلومینیوم ساخته شده، مقام‌تر است و لازم نیست هر سال چراغ‌های دکوراتیو منزل خود را عوض کنید.

قیمت چراغ دکوراتیو در بازار

قیمت چراغ‌های دکوراتیو در سایت‌های مختلف از حدود 200 هزار تومان آغاز و تا ۳ میلیون هم بالا می‌رود؛ اما متوسط قیمت چراغ‌های ریلی چیزی بین یک میلیون تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

مدل‌های ارزان‌تر تک‌ چراغ هستند و بسیار ساده‌ طراحی شده‌اند؛ اما مدل‌های گرا‌ن‌تر علاوه بر طراحی شیک‌تری که شبیه فیلم‌های سینمایی است، زاویه تابش بهتر، گارانتی طولانی‌مدت‌تر، ویژگی‌هایی مثل ضدرطوبت یا ضد گرد و غبار بودن را هم دارند.

برای مثال، چراغ دکوراتیو یک وات یک طرفه لوله‌ای با لنز محدب و رنگ نور آفتابی، مهتابی، طبیعی، سبز، آبی، قرمز، انبه‌ای و صورتی و رنگ بدنه سفید، مشکی و کروم حدود 220 هزار تومان به فروش می‌رسد.

از سوی دیگر، چراغ دیواری دکوراتیو 5 وات دارای لامپ ال‌ای‌دی، با رنگ بدنه چوبی و ابعاد بیرونی 100 در 6  میلی‌متر در بازار با قیمت 935 هزار تومان به فروش می‌رسد.

از مدل‌های گران‌قیمت چراغ دکوراتیو می‌توان به نمونه 20 وات شعاع مدل SH-5018-20Wبا جنس بدنه آلومینیوم اکسترود اشاره کرد. این چراغ جذاب رنگ بدنه سفید و مشکی دارد و رنگ نور آفتابی، طبیعی و مهتابی آن در بازار به قیمت 6 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رسد. دمای کارکرد این چراغ از 20- تا 50+ درجه است.

انتهای پیام

مرتبط با : آلفاکیتستاره شمال
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان