آنچه باید در مورد نورپردازی سقف با لاین خطی بدانید

نورپردازی سقف خطی
تورهای مسافرتی لحظه آخر

نورپردازی سقف در تامین نور خانه نقش مهمی دارد و جلوه مدرن و لوکسی‌ به محیط می‌دهد. یکی از بهترین نورپردازی‌ها، چراغ خطی است که به آن چراغ لاینی هم می‌گویند و در فضاهای تجاری، مسکونی و ادارای مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرکاربردترین نوع چراغ خطی هم چراغ خطی روکار، توکار و آویز است که در سقف آشپزخانه، اتاق کنفرانس، فضاهای درمانی، فروشگاه ها و… کاربرد دارد.

کاماپرس در این گزارش به هرآنچه که باید در مورد نورپردازی سقف با لاین خطی بدانید پرداخته است.

نورپردازی سقف با لاین خطی چه کاربردهایی دارد؟

چراغ خطی یا چراغ لاینر یک منبع نوری ممتد و پشت هم مانند لامپ‌های مهتابی قدیمی است. روش به‌کاربردن نورپردازی سقف با لاین خطی بستگی به سبک معماری مکان مورد نظر دارد و متناسب با فضای داخلی و پلان محیط انتخاب می‌شود. لاین نوری طول عمر زیاد و توان مصرفی پایینی دارد.

بسیاری از لاین‌های نوری‌ از قابلیت کنترل نورپردازی برخوردار هستند و این امکان را می‌دهند که شدت نور و رنگ آن را تنظیم کنند؛ به‌عنوان مثال شما می‌توانید از لاین نوری تک‌لاین یا دولاین و بیشتر استفاده کنید. از طرفی ارتفاع سقف و نوع کاربری (مسکونی، تجاری، اداری)، رنگ نور و پنهان کردن سیم‌ها، در نحوه انتخاب لاین نوری سقفی نقش مهمی دارد.

در مورد یکی از مزیت‌های نورپردازی سقف با لاین خطی یا لاین نوری هم می‌توان به طول عمر بلندتر و مصرف انرژی کمتر به نسبت هالوژن و لئون اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

نورپردازی خطی سقف-کاماپرس

انواع نورپردازی سقف با لاین خطی

همانطور که در بالا گفتیم نورپردازی با سقف انواع مختلفی دارد. برای نمونه چراغ خطی سقفی روکار از نظر ظاهری تفاوتی با چراغ خطی آویز ندارد، اما مدل نصب متفاوتی دارد و هیچ فاصله‌ای بین چراغ و سقف دیده نمی‌شود. این مدل‌ها هم بدنه آلومینیومی و گستره پخش نوری بیشتری دارد.

لاین نوری در سقف آشپزخانه

استفاده از لاین نوری بالای کانتر یا جزیره آشپزخانه فضای کار را پرجلوه و پرنور می کند. استفاده از چراغ‌های خطی توکار برای روشن کردن سقف کاذب آشپزخانه یا زیر کابینت‌ها هم این روزها بسیار کاربردی است.

بیشتر بخوانید:

لاین نوری سقفی در فضاهای باز

لاین نوری سقفی در فضاهای باز مانند بالکن و حیاط فضای دلنشینی را ایجاد می‌کند.

نورپردازی تزیینی

نورپردازی سقف با لاین خطی به صورت تزئینی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد که نور زیادی را ساطع نمی‌کند، اما به محیط جذابیت بیشتری می‌دهد.

نصب و نگهداری نورپردازی سقف با لاین خطی

روش نصب لاین خطی زیاد سخت نیست و اگر به مفاهیم برقی آشنایی دارید می‌توانید خودتان آن را انجام دهید؛ اما بهتر است که از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید. این را هم در نظر بگیرید نصاب برای یک نصب پنهان و زیبا، از کناف یا ساختار سقف مخفی استفاده می‌کند تا سیم‌ها و جزئیات نورپردازی به خوبی پنهان شوند.

در هنگام نصب هم اطمینان حاصل کنید که اجزای لاین نوری به‌راحتی جدا شده است، زیرا در غیر این صورت ممکن است در طی زمان نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات باشد.

قیمت نورپردازی سقف با لاین خطی

چراغ خطی لاینر توکار 25 وات عرض 10.2 سانتی متر – تراکم ا Built-in liner در فروشگاه‌های اینترنتی حدودا 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. چراغ خطی لاینر روکار و آویز 25 وات عرض 8.5 سانتی متر – تراکم ا Lined حدودا 750 هزار تومان به فروش می‌رود.

برای چراغ خطی توکار ۲۷ وات اکسنت با طول خطی 114 سانتی متر و قابلیت سفارشی سازی بیشتر 450 هزار تومان باید هزینه کنید و برای چراغ خطی عرض 7 مدل دانوب 4M با توان 24 و 48 وات باید حدودا یک میلیون و 400 هزار تومان بپردازید.

انتهای پیام

مرتبط با : آلفاکیتدیجی برقستاره شمال
آهن رویال
دادپویان
ایده سبز
اوج آرام
رایانه کمک
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز