نوراتو هوشمند با یک محصول کارآمد به ایران ایتکس آمد

نمایشگاه ایران ایتکس-کاماپرس
آریاک سفر

نمایشگاه تخصصی ایران ایتکس با هدف کشف استعدادهای حوزه فناوری و معرفی شرکت‌های فعال برگزار شد. در این نمایشگاه، خدمات و محصولات جدیدی معرفی شدند و تعاملات خوبی بین کارفرمایان و کارجویان صورت گرفت. گروه نوراتو هوشمند یکی از مجموعه‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه بود که از تکنولوژی روز دنیا در ارائه خدمات امنیتی استفاده می‌کند.

به گزارش کاماپرس، نوراتو هوشمند با شرکت‌های بزرگی مانند توانیر و نفت همکاری دارد و از دانشجویان شریف در بهبود کارآمدی پروژه‌های خود کمک می‌گیرد.

حضور نوارتو هوشمند در نمایشگاه ایران ایتکس

دیناروند در گفت‌وگو با کاماپرس گفت: محصولی که ما توسعه دادیم، سنسور پیوسته فیبر نوری به نام دی ای اس است که با ارتعاشات صوتی کار می‌کند. محصولات مشابهی مانند دی تی اس و… نیز هستند که به هر نوعی دیتاهای حس‌گری فیبر نوری را دریافت می‌کنند و تحلیل را به یوزر ارائه می‌دهند. این محصول در کنار خطوط لوله نفت استفاده می‌شود و در نشتی یا تعارضات مربوط به آن کارآمد است. مثلا اگر خط 80 کیلومتری نفت داشته باشیم، نمی‌توانیم از سنسورهای نقطه‌ای استفاده کنیم ولی با این دستگاه ما به راحتی می‌توانیم متوجه شویم که در مسیر چه اتفاقی افتاده است.

او در ادامه افزود: کاربرد دیگر محصول ما در بحث حفاظت فیزیکی است. اگر فرودگاه یا مکان حساسی داشته باشیم و بخواهیم متوجه اتفاقاتی که در اطراف آن رخ می‌دهد، شویم، می‌توانیم از این دستگاه کمک بگیریم. اگر هر گونه تعارضی در محیط اتفاق بیفتد، امکان دیدن آن با این فیبر وجود دارد. مثلا امکان دیدن کنده‌کاری و استفاده از بیل مکانیکی در مناطق ممنوع فراهم شده است.

اهمیت نوراتو هوشمند

دیناروند در مورد اهمیت نوراتو هوشمند گفت: این محصول به طور کلی تولید خود ما بوده است و جزو 5 شرکتی هستیم که در دنیا این محصول را ارائه می‌دهیم. حتی برد بسیاری از محصولات خارجی ممکن است 20 تا 30 کیلومتر باشد اما برد محصول ما در یک کانال به 80 کیلومتر و در دو کانال به 160 کیلومتر می‌رسد. یعنی از تهران تا نزدیک قم را با یک خط فیبری می‌توان پایش کرد. این در هزینه‌های نهاد خریدار نیز صرفه جویی خواهد کرد.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

اولویت‌های نوراتو هوشمند در ادامه مسیر

دیناروند در مورد اولویت‌های نوراتو هوشمند گفت: اولویت ما، سیستم هوش مصنوعی و استفاده از خدمات آن برای شناسایی بهتر معارضین و لیبل زدن بر روی آن است. مثلا بتوانیم بگوییم معارضین انسان، خودرو یا ریزپرنده هستند. ما در آینده بیشتر سعی داریم در بخش ای آی و سلف لرنینگ کار کنیم.

او در ادامه به چالش‌های مجموعه پرداخت و اضافه کرد: چالش اصلی ما در بخش سخت افزار بوده زیرا تامین منابع در ایران دشوار است. همچنین بحث ارتباط با بازارهای خارجی وجود دارد و ما تولیدکنندگانی با کیفیت بالا نداریم. شرکت ما در دانشگاه شریف مستقر شده است و ما با دانشجویان برق و الکترونیک در ارتباط هستیم، به همین جهت حتی بسیاری از قطعاتی که پیش از این نبوده توسط ما و با کمک دانشجویان تولید شده است. اما باید توجه داشت که قطعات اپتیکی بسیار حساس هستند و نمی‌توان آن‌ها را از هرجایی تهیه کرد و همین مسئله چالش‌های خاصی برای ما می‌سازد.

انتهای پیام

مرتبط با : نوراتو
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان