نماوا چطور از دل شاتل متولد شد؟

لست سکند

سامانه‌های پخش آنلاین فیلم تشابه زيادی به برنامه «آنچه شما خواسته‌ايد» دارند؛ با اين تفاوت كه آنچه مخاطب به‌دنبال آن است در يك فضای تعاملی با اختيارات بیشتر در دسترس وی قرار داده شده است.

همزمان با توسعه زيرساخت‌های اينترنت در ايران و افزایش دسترسی کاربران به اينترنت، استقبال از سامانه‌های پخش آنلاین فیلم نیز بیشتر شده است.

به گزارش کاماپرس، نماوا یک سامانه نمایش آنلاین است که فیلم و سریال‌های ایرانی، خارجی، انیمیشن و… را با ترافیک نیم‌بها در دسترس کاربران قرار می‌دهد. این  سامانه  در اواخر سال 1392 با نام مووی‌لند توسط شرکت شاتل راه‌اندازی شد. در سال 1395 نام این سامانه به نماوا تغییر یافت.

در ادامه برخی نکات خواندنی درباره نماوا آمده است:

* «سال‌های دور از خانه» اولین سریال اختصاصی بود که در ۳۱ فروردین 1398 توسط  نماوا پخش شد.

راز آسمان پایتخت

* در حال حاضر فیلم‌ها و سریال‌های نماوا در 20 دسته‌بندی مختلف از جمله اکشن، طنز، ماجراجویی، مستند و…. تفکیک شده است.

* فیلم و سریال‌هایی که از نماوا پخش می‌شوند، به دو دسته پخش اختصاصی و پخش مشترک تقسیم می‌شوند؛ پخش اختصاصی مختص فیلم و سریال‌هایی است که فقط از طریق وب سایت نماوا قابل پخش هستند و وب‌سایت‌های دیگر حق نمایش آن‌ها را ندارند. نماوا یا در ساخت این فیلم و سریال‌ها سرمایه‌گذاری کرده و یا حق نشر آن را خریداری کرده است. قورباغه، خاتون، گیسو، شبکه مخفی زنان و مهمونی از جمله سریال‌ها و مجموعه‌هایی هستند که به صورت اختصاصی توسط نماوا تولید شده‌اند.

* نماوا برخی سریال‌ها را نیز به صورت مشترک با فیلیمو پخش می‌کند؛ از آن جمله می‌توان به سریال‌های هم‌گناه، هیولا، دراکولا، آقازاده، مانکن و دل اشاره کرد.

* «نماوامگ» مجله اینترنتی سایت نماوا است که حاوی مطالب متنوعی درباره فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی است. در این مجله، مطالب روز سینمای جهان ترجمه شده و به همراه تصاویر و ویدئوهایی از فیلم‌ها منتشر می‌شود. در بخش ویدیوِ نماوامگ، گزارش‌ها و تحلیل‌هایی از جدیدترین تولیدات سینمای ایران و جهان به صورت ویدئوهای کوتاه منتشر می‌شود.

* محمدحسن شانه‌ساززاده، مدیرعامل نماوا سال گذشته در گفتگویی با دیجیاتو گفت: در ابتدای فعالیت نماوا، هزینه ساخت هر قسمت سریال 20 میلیون تومان بود اما اکنون به چیزی حدود 1.5 تا 3 میلیارد تومان رسیده است که این رقم برای سریال‌های تاریخی تا 2 برابر افزایش می‌یابد. در حال حاضر فیلیمو و نماوا روی هم سالانه نزدیک به هزار میلیارد تومان محتوا تولید می‌کنند.

* احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل شاتل نیز در گفتگویی آنلاین با دیجیتاتو به اهداف اولیه راه‌اندازی نماوا اشاره کرد و گفت: در ابتدا قصد داشتیم از نماوا به عنوان یک عامل ایجاد چسبندگی بیشتر مشتریان به خدمات شاتل استفاده کنیم اما حالا نماوا کاملا یک محصول مستقل شده و سالانه نزدیک به هزار فیلم و سریال در آن دوبله می‌شود و قصد داریم تهیه‌کننده مجموعه‌های ایرانی هم باشیم، همانطور که پیش‌تر در سریال‌هایی چون هیولا انجام دادیم.

* پیشگو، یکی از برنامه‌های گفتگومحور نماوا است که با اجرای پژمان جمشیدی پخش می‌شود. در این برنامه هنرمندان سینما و تلویزیون تصویر ذهنی خودشان از آینده را با مخاطبان به اجرا می‌گذارند. امیر آقایی اولین مهمان این برنامه بود. ستاره پسیانی، محمدرضا غفاری، هادی حجازی‌فر، سروش صحت، بابک کریمی و آزاده صمدی دیگر مهمانان پیشگو بودند.

* هم‌رفیق، یکی دیگر از برنامه‌های گفتگومحور نماوا بود که با اجرای شهاب حسینی و حمایت آپ پخش شد. در این برنامه، هنرمندان همراه با یکی از دوستان صمیمی خود در برنامه حاضر می‌شدند و به بیان دیدگاه‌های خود درباره زندگی و رفاقت می‌پرداختند. اولین مهمان این برنامه نوید محمدزاده بود که شایعه درخواست 500 میلیونی‌اش برای گفتگو با شهاب حسینی بسیار واکنش‌برانگیز شد. هوتن شکیبا، محسن تنابنده، فاطمه معتمدآریا، جواد عزتی، احمدرضا عابدزاده، شبنم مقدمی و مهدی هاشمی از جمله دیگر مهمانان این برنامه بودند.

* صفحه اینستاگرام نماوا بیش از یک میلیون دنبال‌کننده دارد و تاکنون بیش از ۴ هزار پست منتشر کرده است. در این صفحه مسابقه‌ها، چالش‌ها، اخبار و تولیدات تازه نماوا به اطلاع کاربران می‌رسد.

* کاربران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از خدمات نماوا به سایت یا صفحه اینستاگرام این مجموعه مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : شاتلنماوا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز