نرخ طلا کاهشی شد؛ خریداران سکه دقت کنند!

ژیوار

بازار طلا در حال حاضر روزهای خوبی را سپری می‌کند و همچنان کاهش قیمتی آن ادامه دارد. امروز هر گرم طلای 18 عیار به مرز یک میلیون و 129 هزار و 600 تومانی رسیده است. اما سکه با افزایش اندک قیمت دلار، در محدوده 11 میلیون و 830 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رفتار سکه در روز گذشته نشان داد که به راحتی این فلز گرانبها در موقعیت نزولی قرار نمی‌گیرد و برای افت قابل توجه باید از اونس طلا یا دلار، سیگنال محکم‌ کاهشی دریافت کند. در حال حاضر بازار طلای داخلی از حمایت دیگر اهرم خود، یعنی اونس طلا، ناامید شده است. چراکه حالا هر اونس طلا با کاهش 2.2 درصدی نسبت به دیروز، بار دیگر از مرز هزار و 800 دلاری سقوط کرد و به نرخ هزار و 752 دلاری دست پیدا کرد.

دریان سفر امید

هنوز برخی از سکه بازان معتقدند که دلار در آینده نزدیک صعود قیمتی بیشتری را تجربه خواهد کرد و به کانال‌های بالاتر می‌رود. به همین دلیل قیمت سکه هم رشد زیادی خواهد داشت. گفته‌های فعالان بازار طلا نشان می‌دهد که سکه بازان روی قیمت دلار مانور زیادی می‌دهند و اخبار منفی مسئله برجام را بیشتر از هر زمانی پررنگ‌ می‌کنند. دستاویز جدید آن‌ها سخنان اخیر میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی، درباره تاریخ از سرگیری مذاکرات برجام است. اولیانوف بیان کرده که تاریخی برای از سرگیری مذاکرات مربوط به احیا برجام وجود ندارد و صحبت کردن درباره زمانی برای آغاز این مذاکرات دشوار به نظر می‌رسد.

در چه صورت قیمت سکه نزولی می‌شود؟

به نظر همین صحبت‌ها مورد توجه سکه بازان قرار گرفت و این فلز گرانبها بار دیگر به محدوده قیمتی 11 میلیون و 800 هزار تومانی رسید. با این حال در ادامه روز جاری اگر افت قیمت دلار به پایین‌تر از محدوده 27 هزار و 300 تومانی برسد، کار سکه برای حفظ مرز 11 میلیون و 800 هزار تومانی بسیار دشوار خواهد شد.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز