مونولیت این بار در نشر ثالث دیده شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مونولیت شی مرموز فضایی این بار در تهران و در نشر ثالث دیده شد.

به گزارش کاماپرس، بعد از آمریکا، رومانی و انگلیس، مونولیت شی مرموز فضایی این بار در نشر ثالث دیده شد. انتشارات ثالث یکی از مهمترین پاتوقهای فرهنگی در تهران در یک حرکت جالب برای جلب نظر مخاطبانش یک مونولیت درست کرده و روبروی شعبه مرکزی در خیابان کریمخان گذاشته است.

این اقدام نشر ثالث که هیچ وقت از حرکتها و اخبار روز جا نمی ماند، در اینستاگرام این انتشارات با استقبال خوبی روبرو شده است.

مونولیت چیست؟

مونولیت‌ ها در مجموعه ادیسه فضایی آرتور سی. کلارک، دستگاه‌هایی هستند که توسط گونه‌های فرازمینی نامرئی ساخته شده‌اند. این شی های فلزی و مستطیل شکل، چند هفته ای است که در آمریکا، رومانی و انگلیس دیده شده اند. شایعات درباره مونولیت ها بسیار است.

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر دو ایده اساسی درباره ارتباط این اشیا کشف شده با هنر وجود دارد. ایده اول آنرا به سینما و یک اثر مهم در تاریخ سینما، یعنی 2001: ادیسه فضایی ربط می دهد و دیگری آنرا به سبک هنرمند مینیمالیست درگذشته، یعنی جان مک‌کراکن پیوند می‌زند. به هر حال، اولین نمایش رسمی از مونولیت در سینما، برای اولین بار در فیلم استنلی کوبریک انجام شد. طراحی اولیه مونولیت در فیلم ۲۰۰۱: ادیسه فضایی، به شکل یک هرم چهاروجهی بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این طراحی براساس داستان کوتاه «نگهبان»، که ایده اولیه فیلم بر پایه آن بود، انجام شد. به اعتقاد برخی الگوی اصلی مونولیت های حال حاضر که در نقاط مختلف جهان کشف شده اند نیز در طراحی، مونولیت ادیسه فضایی است.

داستان مونولیت هر چه که هست برای خیلی از اهالی سینما و کتاب جذابیت دارد. شاید به همین دلیل است که نشر ثالث سراغ این سوژه داغ رفته است.

مرتبط با : نشر ثالث
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز