معروف ترین غذای استانبول در بین طرفداران کباب

ژیوار

معروف‌ترین خوراکی استانبول که باید حتما آن را امتحان کرد دونر کباب آن است. با این حال انواع کباب‌های دیگر نیز در این شهر جذاب وجود دارند که باعث می‌شوند مقصدی هیجان انگیز برای علاقه مندان به کباب باشد. البته در استانبول می‌توان انواع غذاهای دیگر را هم امتحان کرد که هر یک می‌توانند ذائقه‌های مختلف را راضی کنند.

کاماپرس در این گزارش معروف‌ترین خوراکی‌های استانبول که کبابی هستند را با جست و جو در سایت‌های اینترنتی معرفی می‌کند.

دونر کباب به عنوان معروف ترین خوراکی استانبول

این خوراکی استانبول که طرفداران زیادی در بین علاقه مندان به غذاهای ترکی دارد با لایه‌هایی از گوشت و روی سیخی عمودی و گردان تهیه می‌شود. این نوع کباب عموما با نان پیتا سرو شده و در کنار آن انواع سبزیجات و افزودنی‌های مختلف قرار می‌گیرد. دونر کباب در استانبول به آسانی و در انواع رستوران‌های کوچک و بزرگ پیدا می‌شود و اغلب بر پایه گوشت مرغ یا گوشت گاو و گوسفند است. البته ممکن است از گوشت‌های دیگری مانند بوقلمون نیز در آن استفاده شود. این غذا همراه با روغن حیوانی یا کره حیوانی سرو می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

اسکندر کباب استانبول را از دست ندهید

اسکندر کباب به عنوان محبوب‌ترین خوراکی استانبول مانند دونر کباب طرفداران زیادی داشته و همچنان بر روی سیخ‌های عمودی تهیه می‌شود. در کنار این غذا از گوجه فرنگی تفت داده شده، روغن زیتون، سبزیجاتی مانند نعناع، جعفری و ریحان همراه با انواع ادویه‌های مخصوص ترکی استفاده می‌شود. معمولا این غذا همراه با ماست خورده می‌شود.

علی نازیک کباب به عنوان بهترین خوراکی استانبول

خوراکی دیگر استانبول که در بین طرفداران کباب جذابیت زیادی دارد، علی نازیک کباب است. این غذای خوشمزه تکه‌هایی مزه دار شده از گوشت بره است که همراه با بادمجان کبابی، گوجه فرنگی و ماست چکیده عرضه می‌شود. در تهیه کردن این غذا ابتدا بورانی بادمجان همراه با ماست چکیده و مواد لازم آماده شده که در واقع سس اصلی کباب به حساب می‌آید.

پاتلیجان کباب به عنوان خوراکی استانبول

این خوراکی استانبول با دیگر کباب‌های استانبول فرق داشته و در درست کردن آن از کوفته‌های کوچک گوشت همراه با حلقه‌های بادمجان کمک می‌گیرند. برای این منظور یک در میان کوفته و بادمجان را به سیخ‌های عادی کشیده و بعد روی آتش می‌گذارند. این غذا به نسبت تند بوده و سس آن ترکیبی از پیاز سرخ شده، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، سیر، زیره و فلفل سیاه با عصاره مرغ است.

کوزو تندیر خوراکی استانبول برای علاقه مندان به گوشت بره

در تهیه این غذا معمولا از تنور استفاده کرده و گوشت کامل بره را داخل آن می‌گذارند تا به طور کامل و آرام کبابی شود. مدت زمان پخت این غذا بیشتر بوده و در عوض طعمی خوشایند دارد که می‌تواند همه را عاشق خود کند. این غذای محبوب بسیار نرم و ترد بوده و معمولا با سیب زمینی و ماست سرو می‌شود.

برخی غذاهای محبوب دیگر در استانبول

کادین بودو کوفته در استانبول

خوراکی استانبول کادین بودو کوفته در اصل توپ‌هایی از گوشت چرخ کرده است که با آرد و تخم مرغ آغشته شده‌اند و بعد از سرخ شدن در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. این غذای جذاب و محلی در اکثر رستوران‌های محلی پیدا می‌شود و معمولا همراه با ماست سرو می‌شود.

بورک استانبولی برای عاشقان غذاهای گیاهی

بورک غذایی محبوب در ترکیه است که اغلب به عنوان صبحانه میل می‌شود. در تهیه این غذا از پنیر و سبزیجات همراه با لایه‌های خمیر نازک استفاده می‌شود که در واقع نانی مخصوص است و همین آن را جذاب می‌کند. این غذا را می‌توان همراه با گوشت چرخ کرده نیز درست کرد که به عنوان غذایی اصلی برای علاقه مندان به گوشت تهیه شده و طعمی لذیذ دارد.

یاپراک سارما خوراکی استانبول

دیگر خوراکی استانبول که حتما باید آن را امتحان کرد یاپراک سارما است. این غذا نوعی دلمه بوده و در آن پلو و گوشت پخته شده قرار می‌گیرد. همچنین انواع مغزهای خوردنی و کشمش نیز در داخل این برگ‌ها جای دارند. برگ مو، کلم یا برگ چغندر برگ‌هایی هستند که در این غذا به کار می‌روند. عموما این غذای خوشمزه به شکل بخار پز تهیه می‌شود و در اکثر رستوران‌های استانبول می‌توان آن را پیدا کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : ره بال آسمانسام سیرطاهاگشت
نهال گشت
روکش مارال
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز