معاملات بورس با دلار 20 هزار تومان هماهنگ است

ژیوار

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند معاملات بورس با دلار 20 هزار تومان هماهنگ است. به همین دلیل روند معاملات بازار دوباره مثبت می شود.
به گزارش کاماپرس، همه چیز زیر سر دلار است. کارشناسان معتقدند نگرانی در بازار سهام برای نرخ دلار باعث بالا رفتن هیجان فروش شده است. اما پیش بینی ها نشان می دهد این بازار دوباره رونق می گیرد و روند معاملات بورس در روزهای آینده مثبت می شود.

مجتبی معتمد نیا کارشناس بازار سرمایه معتقد است به دلیل وجود نگرانی در بازار سهام برای نرخ دلار، فشار فروشی در معاملات این بازار ایجاد شده است که از سهام دلاری محور به باقی سهام حاضر در بازار ورود کرده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

او درباره مشکلی که اکنون روند معاملات بازار را تحت تاثیر قرار داده می گوید: «تعدادی نماد متوقف در بازار وجود دارد که می توانند هیجان منفی را در بازار ایجاد کنند، به همین دلیل باید هر چه زودتر تکلیف این نمادها در بازار مشخص شود زیرا از نظر بازار بازگشایی یک سری از این نمادها ریسکی که به بازار متحمل خواهد شد، به طور طبیعی اگر این ریسک از سر بازار برداشته شود معاملات آن با وضعیت بهتری همراه خواهد شد. گشایش هر یک آنها فشار فروشی را به کلیت بازار وارد می کند که پیامد آن رفتار هیجانی و توده واری از سوی سهامداران در سهام و نمادهای مختلف بازار خواهد بود.»

صف فروش تمام می شود

دریان سفر امید

این کارشناس بازار سرمایه درباره راهکارهای بهبود وضعیت بازار به ایرنا می گوید:« معاملات بازار سهام اکنون با دلار ١٨ تا ٢٠ هزار تومان در حال انجام است و به طور طبیعی قیمت سهام بعد از اصلاحی که تجربه کردند به نقطه ای از جذابیت برای خرید رسیدند، بنابراین به دلیل عقب ماندن این بازار از باقی بازارهای موازی می توان آن را بازاری مناسب برای سرمایه گذاری دانست. با توجه به اینکه بازار سرمایه اصلاح خود را در سه ماه گذشته انجام داده است؛ بنابراین نمی توان فشار فروش سنگینی را برای این بازار متصور بود.»

به گفته معتمدنیا انتظار می رود از هفته آینده معاملات بورس و سرمایه گذاری در این بازار از جذابیت بیشتری نسبت به سایر بازارها برخوردار باشد، به طور طبیعی از حجم فشار فروش در بازار کاسته و سمت تقاضا سنگین خواهد شد که با توجه به چنین اتفاق هایی، بازار در معاملات خود به ثبات می رسد و با وضعیت رو به رشدی همراه می شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز