دوره سقوط بورس به پایان رسیده است؟

لست سکند

بعد از دو هفته متوالی که بازار سرمایه یکپارچه قرمز بود، بورس تهران امروز شنبه 10 آبان ماه 1399 سبزپوش شد تا این پرسش در میان فعالان بازار ایجاد شود که آیا دوره سقوط بورس به پایان رسیده است؟

به گزارش کاماپرس، شاخص کل بورس تهران پس از یک هفته در شرایط قرمز، در آغاز معاملات امروز بالاخره از روند کاهشی روزهای اخیر فاصله گرفته و در نخستین ساعت بازار ۱.۱درصد رشد داشته است.
به گزارش کاماپرس شاخص کل بورس تهران در آغاز معاملات امروز پس از چندین روز روند کاهشی، رشد ۱۴ هزار و ۱۰۹واحدی (۱.۱درصد) یافته و با افزایش بیش از 20 هزار واحدی، در کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی قرار گرفت.
در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۱۴۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۳۵۰میلیارد تومان می‌رسد.
تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «دی»، «وملی» و «لکما» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک دی ۵۰۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «خودرو»، «وبملت» و «جوین» در نوبت انتظار است.

راز آسمان پایتخت

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۶۳۴میلیارد تومان (۵۶درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۱۵۴۳ میلیارد تومان (۴۴درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۹نماد و حجم صف‌های فروش در ۷۶ نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. ؛ گفتنی است حجم صف فرآورده‌های نسوز پارس (کفپارس) به ۵.۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.
آخرین قیمت ۱۷۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۴۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.
حقیقی‌ها تا ساعت 9 و 30 دقیقه رقمی در حدود ۱۱میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نمادهای «شپنا»، «شتران» و «فولاد» در گروه پرتراکنش‌های بورس قرار گرفتند.
شاخص هم وزن نیز افزایش 1700 واحدی داشته است.
نمادهای فولاد، فملی، کگل، خودرو، وبملت و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را در این روند داشتند.
شاخص فرابورس هم رشد 142 واحدی دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز