بورس با گرانی دلار مثبت نمی شود

گران شدن دلار تا مدتی یکی از علت های مهم افزایش قیمت سهام و مثبت شدن شاخص بورس به شمار می رفت اما این وضعیت اکنون تغییر کرده و بنا به اعلام برخی کارشناسان گرانی دلار دیگر تاثیر مثبتی بر بورس ندارد.

به گزارش کاماپرس، هماهنگ شدن قیمت دارایی هایی همچون سهام با افزایش نرخ ارز از جمله علل روند افزایشی بورس در ماه های ابتدایی سال قلمداد می شد اما از حدود دو ماه پیش تاکنون با وجود گران شدن دلار ، بورس منفی بوده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی  گرانی دلار ترسی در بازار ایجاد می کند که دیگر نمی تواند تاثیر مثبت در معاملات بورس داشته باشد.

برای مثال «سعید عظیمی» کارشناس بازار سرمایه در تحلیل وضعیت بورس به نکات قابل تاملی اشاره کرده است. وی درباره تاثیر گرانی دلار بر بورس، گفت:  افزایش نرخ دلار ممکن است برای مدتی در بازار تاثیر مثبت داشته باشد اما افزایش بیشتر نرخ دلار ترسی در بازار ایجاد می کند که دیگر نمی تواند تاثیر مثبت در معاملات بورس داشته باشد زیرا از یک جایی به بعد افزایش نرخ دلار نشان دهنده عدم ثبات در مسایل اقتصادی کشور است.

صعودی شدن بورس در صورت منتفی شدن قطعی افزایش سود سپرده

آریاک سفر

عظیمی مشکل کنونی در بازار را ناشی از نبود تقاضا دانست و افزود: متاسفانه اکنون تقاضایی در این بازار وجود ندارد که بتواند زمینه ایجاد تعادل در بازار را فراهم کند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: دلیل اصلی روند اصلاحی شاخص بورس در بازار روز گذشته و دیگر روزهایی که شاهد افت بازار بودیم، عدم اطمینان در خصوص شرایط فعلی بازار است که با تاثیر کوتاه مدت در بازار همراه خواهند بود.

این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی خود از روند معاملات بورس تا پایان سال را اینگونه بیان کرد: موضوعی که اکنون در بازار از اهمیت زیادی برخوردار است، بحث نرخ سپرده بانکی است. در صورت اطمینان سهامداران از قطعیت در منتفی شدن آن می تواند تعادل را به بازار بازگرداند و دوباره شاهد ورود سرمایه های مردم به بازار باشیم، در صورت رخ دادن چنین اتفاقی بازار تا پایان سال با شیب ملایم صعودی می شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بورس با گرانی دلار مثبت نمی شود

  1. اژقر گفته:

    شما میفرمائید: بورس با گرانی دلار مثبت نمیشود
    بورس با گفته های شما هم منفی نمیشود…همانطوری که دیدید با گفته ها و نوشته هایتان نتوانستید پالایشی هارو مثبت کنید….بازار راه خود را میرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز