مزایا و شرایط سرمایه‌ گذاری در آلمان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شرایط اقتصادی ایده‌آل در آلمان باعث شده که این کشور به یکی از بهترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری‌ خارجی تبدیل شود.

به گزارش کاماپرس، آلمان با داشتن بازارهای پویا و زیرساخت‌های فنی، از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند و متقاضیان از طریق ویزای کارآفرینی و سرمایه‌ ‌گذاری در آلمان، بعد از گذشت سه سال می‌توانند اقدام به دریافت اقامت دائم این کشور کنند.

این گزارش به بررسی شرایط و مزیت‌های سرمایه‌ گذاری در آلمان پرداخته است.

انواع روش های سرمایه گذاری در آلمان

متقاضیان سرمایه‌‌ گذاری در آلمان از طریق دریافت جوازهای صنفی مربوطه می‌توانند کسب‌وکار و فعالیت‌های صنفی مانند رستوران و فروشگاه پوشاک راه‌اندازی کنند. در این روش نیازی به ثبت شرکت نیست و افراد بعد از دریافت جواز می‌توانند کسب‌وکار خود را آغاز کنند.

مالکان شرکت‌های محبوب و معتبر در ایران نیز می‌توانند شرکت مشابه را در آلمان تاسیس و فعالیت خود را آغاز کنند. این شرکت‌ها جزو شرکت‌های مسئولیت محدود هستند و حداقل سرمایه لازم برای تاسیس آن‌ها 25 هزار یوررو است. در صورتی که افراد از این طریق اقدام به سرمایه‌ گذاری در آلمان کنند، شرکت کاملا مستقل آلمانی تاسیس کرده‌اند.

یکی دیگر از روش‌های ثبت شرکت در آلمان، شرکت‌ تضامنی است که شبیه به شرکت‌های مسئولیت محدود است. البته در شرکت‌های تضامنی اعتبار شرکت و مسئولیت‌های سهامداران، متفاوت از شرکت‌های مسئولیت محدود است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری

برای سرمایه‌ گذاری در آلمان و دریافت ویزا، افراد نیاز به مدارک شناسایی و مدارک مالی که نشانگر سرمایه کافی برای شروع کسب‌وکار است، دارند. همچنین متقاضیان باید اقدام به دریافت مجوز کسب‌وکار کنند. در صورت ثبت شرکت و تاسیس دفتر نمایندگی، متقاضیان نیاز به ارائه مدارک مبنی بر داشتن شرکت فعال در ایران با سابقه فعالیت حداقل یک سال دارند.

هزینه لازم برای سرمایه ‌گذاری در آلمان

حداقل میزان سرمایه‌‌گذاری در آلمان 25 هزار یورو است؛ با این حال، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که هزینه‌های سالانه اداره شرکت را نیز به آلمان منتقل کنند. هزینه‌های سالانه اداره شرکت شامل حقوق 12 ماه فرد به عنوان مدیرعامل شرکت، هزینه اجاره دفتر به مدت یک‌ سال و حقوق یک سال کارمندان استخدام‌ شده است. همچنین سرمایه‌گذاران باید مبالغ مربوط به هزینه‌های ثابت و غیرثابت مانند خرید تجهیزات را نیز در نظر داشته باشند.

مزیت‌های سرمایه ‌گذاری در آلمان

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های سرمایه ‌گذاری در آلمان، دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال است. همچنین فرآیند دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه‌‌گذاری نسبتا کوتاه است و نیازی به دریافت مدرک زبان وجود ندارد. متقاضیان از طریق دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری در آلمان می‌توانند در یکی از امن‌ترین و پویاترین مناطق اقتصادی جهان مشغول به فعالیت شوند.

افراد با سرمایه‌‌ گذاری در آلمان می‌توانند از حقوق مشابه با شهروندان آلمانی بهره‌مند شوند و در آلمان و کل کشورهای حوزه شینگن زندگی کنند. در صورتی که افراد از طریق سرمایه‌ گذاری برای شروع کسب‌وکار اقدام کنند، نیازی به ثبت شرکت و طی کردن مراحل آن نخواهند داشت.

معایب سرمایه‌ گذاری در آلمان

در کنار همه مزیت‌های سرمایه‌ گذاری در آلمان، این روش معایبی نیز دارد. با وجود اینکه دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری آسان است، اما یکی از پرهزینه‌ترین روش‌ها شناخته می‌شود. افراد با سرمایه ‌گذاری در آلمان موظف به پرداخت هزینه بالای مالیات سالانه هستند و همچنین تا چند سال باید اقامت خود را به صورت موقت تمدید کنند.

حداقل مبلغ لازم برای سرمایه‌ گذاری در آلمان زیاد است و همچنین متقاضیان باید مدارک فعالیت‌های اقتصادی در کشور مبدا را ارائه کنند. همچنین امکان افتتاح شعبه یا نمایندگی برای همه مجموعه‌ها در آلمان وجود ندارد و در این زمینه سخت‌گیری‌های قانونی بسیاری وجود دارد.

راحت ترین راه سرمایه گذاری در آلمان با «الوویزا»

آژانس مهاجرتی الوویزا به نام تجاری الو سپهر با هدف اصلاح ساختار مهاجرتی کشور، در هفت شاخه مختلف فعالیت می‌کند. این مجموعه با بیش از 30 سال سابقه، به عنوان یکی از اولین کاریابی‌های خارجی شناخته می‌شود و انواع روش‌ها و خدمات مهاجرتی قانونی و مقرون به صرفه‌ را ارائه می‌کند. الوویزا به عنوان کارگزار و مجری کامل مهاجرتی فعالیت می‌کند و در تمامی مراحل دشوار و پیچیده مهاجرت، به متقاضیان یاری می‌رساند. با توجه به دشواری‌ها و قوانین سخت سرمایه ‌گذاری در آلمان، متقاضیان می‌توانند از طریق این مجموعه اقدام کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره الوویزا می‌توانند به وبسایت https://elovisa.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 02188686488 و 02188695970 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز