مزایای نصب جاروبرقی مرکزی چیست؟

جاروبرقی مرکزی- کاماپرس
ژیوار

استفاده از جاروبرقی‌های قدیمی به‌دلیل سنگینی آنان در جابجایی و همچنین تولید صدای بالا، باعث شده که بسیاری به سراغ استفاده از روش‌های بروند که کم دردسرتر هستند؛ یکی از این روش‌ها استفاده از جاروهای رباتیک است که کلا بار نظافت خانه را از روی دوش افراد برمی‌دارد.

به گزارش کاماپرس، اما گران‌بودن این جاروهای رباتیک، منجر شده تا برخی از سازنده‌ها در مراحل اولیه ساخت، جاروبرقی مرکزی را در بنای در حال ساخت خود، نصب کنند.

 

جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی مرکزی چیست؟

جاروبرقی مرکزی سیستمی است که در واحدهای ساختمانی نصب می‌شود و امکان نظافت تمام نقاط یک واحد آپارتمان یا یک خانه را با قدرت مکش بالا فراهم می‌کند. این جاروها متشکل از یک مکنده مرکزی هستند که در یک محل دور از دسترس مانند زيرزمين يا پشت‌بام نصب می‌شود و لوله‌های ‌آن به نقاط مختلف ساختمان متصل است.

دریان سفر امید

در این سیستم گردوغبار و آلودگی از طریق لوله‌ها به مخزن مرکزی منتقل می‌شود. این نوع جاروبرقی مرکزی معمولا برای منازل با متراژ‌های مختلف از ۱۰۰ مترمربع تا ۵۰۰ مترمربع مناسب هستند.

مزایای بی‌شمار جاروبرقی‌های مرکزی

در سال‌هاي اخير استفاده از انواع جاروبرقي‌های مرکزی با استقبال بيشتري روبه‌رو شده است؛ دليل اين استقبال، مزاياي بالای آنها در مقايسه با جاروبرقي‌هاي عادي خانگي است. قدرت مکش بسیار بالا و کیفیت نظافت عالی، عدم ایجاد صدا و گرما در محیط داخلی ساختمان، امکان استفاده هم‌زمان چند نفر از یک دستگاه، افزایش ارزش بازاری ملک و بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان به‌دلیل عدم ایجاد آلرژی و حساسیت از جمله مزاياي نصب جاروبرقي مركزي در ساختمان است.

هواي تميز‌تر با جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی‌های مرکزی در ساختمان، قدرت مکش بسیار بالاتری نسبت به جاروبرقی‌های خانگی معمولی دارند که باعث می‌شود آلودگی‌ها و گردوغبار به‌طور کامل‌تر جمع‌آوری شوند. از طرف ديگر، موتور جاروبرقی مرکزی در محفظه‌ای دور از محیط نصب می‌شود، بنابراین گردوغبار و بوهای نامطبوع در محیط داخلی ساختمان پخش نمی‌شوند.

سیستم جاروبرقی مرکزی ساختمان به‌گونه‌ای طراحی‌شده که هوای مصرف‌شده را به بیرون هدایت می‌کند، و در نتیجه هوای تازه‌تری در محیط خانه وجود خواهد داشت و همچنین از ایجاد حساسیت و آلرژی در افراد هم جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

كاهش سر و صدا جاروبرقی مرکزی

يكي از مشكلات استفاده از جاروبرقي‌هاي عادي خانگي سر و صداي زياد آنها است. اما جاروبرقي مركزي در ساختمان از اين منظر مزيت بزرگي نسبت به جاروبرقي‌هاي معمولي دارد. طراحی موتور و سایر اجزای جاروبرقی مرکزی به گونه‌ایست که صدای بسیار کمی تولید می‌کند.

راحتی بيشتر با جاروبرقی مرکزی

استفاده از جاروبرقی مرکزی ساختمان، کار را برای تمامی ساكنان خانه آسان‌تر می‌کند. با نصب یک دستگاه در یک مکان ثابت، تنها کاربر نیاز به حمل لوله خرطومی دارد و نیازی به عبور دستگاه از لابه‌لای وسایل داخل منزل نیست. علاوه بر اين، برخي از انواع جاروبرقی مرکزی با ویژگی‌هایی همچون وزن سبک‌تر و انعطاف‌پذیری بیشتر، کار نظافت را برای اهالی خانه آسان‌تر می‌کنند.

پس، جذاب‌ترين ويژگي‌هاي جاروبرقي‌هاي مركزي ساختمان اين است كه با نصب یک سیستم واحد، دیگر نیازی به خرید چندین جاروبرقی جداگانه نیست و تمام اهالی یک خانه مي‌توانند هم‌زمان از جاروی مرکزی استفاده كنند.

قیمت خرید جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی‌های مرکزی باتوجه به گنجایش مخزن و قدرت مکش قیمت‌های متفاوتی دارند و همچنین تعداد طبقات و متراژ خانه‌ها نیز می‌تواند در افزایش قیمت مؤثر باشد. اما به‌عنوان نمونه، جاروبرقی یک‌موتوره با گنجایش ۱۲ لیتر زباله و قابلیت مکش مایعات و با ۵ متر خرطومی، حدود ۸ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین یک مدل دیگر یک‌موتوره نیز ۱۲ میلیون و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

اما اگر بخواهید، جاروبرقی باقدرت بالاتر بخرید باید سراغ دوموتورها بروید که یک نمونه آن با فیلتر و پایه قابل‌حمل با چرخ ثابت و متحرک به قیمت ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای فروش قیمت‌گذاری شده است. نوع سه موتور آن نیز بسته به برند و گنجایش بالا ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : آذین صنعتفامکوکسری
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان