مزایای خرید سرور ابری ایرانی

خرید سرور ابری
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سرور ابری به معنی تحویل خدمات پردازشی مانند سرورها، ذخیره‌سازی، پایگاه‌های داده، شبکه، نرم‌افزار و تحلیل از طریق اینترنت یا فضای ابری برای ارائه سریع‌تر نوآوری، منابع انعطاف‌پذیر و صرفه‌جویی ناشی از مقیاس منابع است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی خرید سرور ابری، ویژگی‌ها و مزایای آن ‌پرداخته است.

خرید سرور ابری یعنی چه؟

سرورهای ابری این امکان را برای سازمان‌ها فراهم می‌کنند که نرم‌افزارها و فرآیندهای خود را به دور از مشکلات زیرساختی، پردازش کرده و از هر مکانی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. کاربران با خرید سرور ابری، نیازی به خرید، نصب و راه اندازی سرور یا حافظه‌های فیزیکی ندارند و به راحتی می‌توانند با استفاده از سیستم‌های پردازش ابری، نرم‌افزارهای خود را با همکارانشان به اشتراک بگذارند. اینگونه سازمان‌ها با استفاده از سرور ابری، هزینه‌های سازمانی خود را کاهش داده و در پیشبرد فعالیت‌های خود موثرتر عمل می‌کنندد.

سرور ابری نیازی به استخدام نیروی متخصص برای نگهداری و تعمیر ندارد؛ چراکه این‌گونه سرورها در دیتاسنتر شرکت ارائه‌دهنده قرار داشته و کاربران فقط هزینه استفاده از منابع را می‌پردازند و به عبارت دیگر هیچ مسئولیتی برای نگهداری از سرورها برعهده نخواهند داشت. خدمات سرور ابری در سه گروه عمده، خدمات ابری زیرساخت، خدمات ابری سکو و خدمات ابری نرم‌افزار تقسیم بندی می‌شوند.

سرور ابری براساس نیاز مشتری، پایه‌ترین خدمات زیرساخت برای فراهم‌سازی منابع مانند پردازنده، حافظه و فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد و در حال حاضر امکان خرید سرور ابری ایران با پرداخت ساعتی و روزانه در بهترین دیتاسنترها مانند برج میلاد، آزادگان و میرعماد وجود دارد؛ به طوری که امکان دسترسی آسان به منابع و زیرساخت‌ها براساس میزان تقاضای کاربران به گونه‌ای مقیاس‌پذیر، بر بستر اینترنت با قابلیت پرداخت به میزان مصرف‌شان به‌صورت ساعتی از طریق ابر‌ها امکان‌پذیر است.

راز آسمان پایتخت

خرید سرور ابری

ویژگی‌های سرور ابری

سرورهای ابری ایران معمولا میزبان پیشرفته‌ترین مراکز داده داخل ایران مانند برج میلاد و آزادگان بوده و از سرورهای پیشرفته و قدرتمند و تجهیزات شبکه مدرن استفاده می‌کنند. این سرورها با دیسک‌های پرسرعت Samsung SSD ذخیره‌سازی را انجام می‌دهند و همزمان با ایجاد سرور، امکان خودکارسازی نصب برنامه‌های کاربردی نیز دارند. منابع RAM و CPU در زمان خاموش بودن سرورهای ابری رایگان است. سرورهای ابری در چند دقیقه سریع و خودکار ایجاد می‌شوند و از سیستم‌ عامل‌های متنوع ویندوز و لینوکس پشتیبانی می‌کنند. این سرورها خدمات مدیریتی و حرفه‌ای Professional و Managed Services ارائه می‌دهند و با دارا بودن مسیریاب مجازی و پورت‌های پرسرعت، کمترین تاخیر ارتباطی را داشته و امکان تعیین بدون محدودیت هر مقدار منابع مورد نیاز تا سقف مجاز نیز برای آن‌ها وجود دارد.

خرید سرور ابری

مزایای خرید سرور ابری

تغییر آنی منابع: یکی از مزایای مهم و کاربردی سرور ابری، امکان تغییر آنی منابع است. کاربران این نوع خدمت ابری در صورت نیاز به منابع بیشتر مانند RAM ،CPU یا فضای ذخیره‌سازی می‌توانند به راحتی منابع خود را به صورت دلخواه افزایش داده و از آن استفاده کنند. ضمن اینکه کاربران سرورهای ابری می‌توانند منابع سرور خود را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها کاهش دهند.

امکان خاموش کردن سرور ابری: کاربران پس از خرید سرور ابری، در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند بدون مشکل، سرور ابری خود را خاموش کرده و از پرداخت هزینه برای منابع سرور خود مانند RAM و CPU خودداری و تنها هزینه فضای ذخیره‌سازی و IP را پرداخت کنند.

دسترسی پذیری: خرید سرور‌ ابری با دسترسی پذیری بالا بسیار حائز اهمیت است؛ به طوریکه در صورت از دسترس خارج شدن یک سرور ابری، اطلاعات به صورت خودکار از یک سرور دیگر در دسترس خواهد بود.

پرداخت به میزان مصرف: پس از خرید سرور ابری، هزینه منابع استفاده شده به صورت ساعتی از مشتریان کسر می‌شود. در اصطلاح به این نوع از سرورها، سرور ابری ساعتی یا روزانه گفته می‌شود که کاربران می‌توانند حتی برای مدت زمان کوتاهی اقدام به اجاره سرور ابری کنند.

خريد سرور ابری از “آسیاتک”

با توسعه به‌کارگیری خدمات ارتباطی در دنیا، شرکت آسیاتک نسل جدیدی از سرویس‌های خود را در قالب خدمات ابری عرضه کرده که به صورت متمرکز توسط شرکت عصر داده‌های آسیاتک ارائه می‌شود. خدمات ابری این شرکت در سال ۱۳۹۹ افتتاح شده است. این خدمات نیازهای روز مشتریان خرد و کلان را در تمامی حوزه‌های زیرساخت ابری پاسخگو است. خدمات جدید آسیاتک با هدف استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها و در عین حال کمک به مدیریت هزینه توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های  ICT ارائه شده است.

متقاضیان برای ارتباط با کارشناسان آسیاتک می‌توانند با شماره تلفن 90005555 تماس بگیرند یا برای تسهیل فرآیندها و دریافت خدمات به نشانی اینترنتی https://asiatech.cloud مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز