محصول‌ جدید سایپا چند هفته دیگر می ‌آید

ژیوار

آریا اولین کراس اوور سایپا سال گذشته رونمایی شد و طبق وعده‌ها این محصول زمستان امسال در بازار خودرو عرضه خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت نیوز، آریا که با همکاری نهاد ریاست جمهوری و فرهنگستان زبان و ادب پارسی نام‌گذاری شده است، محصول خودروسازی سایپا بر پایه پلتفرم SP100  بوده و ظاهرا زمستان امسال به بازار می‌آید.

محصول جدید سایپا بر روی پلتفرمی چند منظوره به نام SP100  تولید می‌شود. پیش از این سدان جدید سایپا نیز بر همین پلتفرم تولید و عرضه شد که مورد استقبال صورت گرفت. این کراس اوور کوچک شهری در حال حاضر مشخصاتی تقریبا همسان با شاهین دارد اما در آینده با تغییرات بیشتری تولید می‌شود.

این محصول جدید سایپا با پیشرانه جدید 3 سیلندر، گیربکس اتوماتیک و قابلیت‌های دیگر با محصولات چینی رقابتی نزدیک خواهد داشت.

دریان سفر امید

خودرو آریا از لحاظ ظاهر چگونه است؟

سایپا آریا به صورت هاچ‌بک کراس شهری است؛ در واقع از این محصول نمی‌توان انتظار کراس اوورهای مطرح بازار را داشت و از خودرو شاهین قدی بلندتر دارد.

نمای جلوی این خودروی سایپا خشن و جدی که کمی بالاتر آمده و چراغ‌های آن همانند خودرو شاهین است. جلوپنجره تغییراتی داشته و خطوط کرومی داخل جلو پنجره با شاهین تفاوت دارد. قسمت پایینی سپر نیز طراحی جدیدی دارد و بخش سفید رنگی به آن اضافه شده است که همین طراحی آریا را به سمت خودرو کراس اوور می‌برد.

گفتنی است چراغ‌های روز و مه شکن‌های آریا سایپا در مقایسه با شاهین تغییراتی داشته و جذاب‌تر شده است. کناره‌های این خودرو فلاپ‌های پلاستیکی روی گلگیرهای عقب و جلو اضافه شده و نوشته‌ای نیز بالای گلگیر وجود دارد که تا روی درب خودرو نیز کشیده شده است.

بیشتر بخوانید:

قسمت عقب این خودرو تغییرات زیادی نسبت به شاهین داشته است. چراغ‌های بخش عقب به صورت دوتکه و ساده طراحی شده‌اند. صندوق نیز برآمدگی جزئی دارد.

از مشخصات فنی این محصول سایپا می‌توان به  جعبه دنده 5 سرعته دستی و 6 دسته اتوماتیک HPT  ساخت DEA  که در آینده تولید می‌شود، همچنین پیشرانه‌هایی با قدرت 108 تا 156 اسب بخار، تک دیفرانسیل جلو و به گفته مدیرعامل سایپا گیربکس اتوماتیک، اشاره کرد. البته طبق برنامه‌ریزی سایپا ابتدا شاهین به گیربکس اتوماتیک مجهز و به تولید می‌رسد پس از آن آریا نیز به گیربکس اتوماتیک تجهیز خواهد شد.

تولید خودرو آریا

طبق اعلام سلیمانی، همزمان با آغاز تولید شاهین اتوماتیک، تولید آریا نیز آغاز شده است. مدیرعامل سایپا گفت: 30 دستگاه آریا تاکنون تولید شده است و ظرفیت تولید این محصول در سال 1400، تعداد 20 هزار دستگاه است.

مرتبط با : سایپا
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز