ماجرای بودار لوازم یدکی خودروهای وارداتی کارکرده

تمدید مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی-کاماپرس
ژیوار

پیدا کردن قطعات و لوازم یدکی خودروهای وارداتی کارکرده و دست دوم از سوالاتی است که این روزها ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده، خصوصا آن دسته از افراد که به واردات یا خرید این خودروها فکر می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، عاقبت بعد از دو سال چشم انتظاری، در آخرین روز‌های دولت سیزدهم آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده ابلاغ شد. آیین نامه‌ای که با استقبال فعالان بازار خودرو مواجه شد، اما یکی از مهمترین موضوعاتی که در این میان مورد توجه قرار گرفته این است که اگر خودرو نیاز به تعمیرات یا قطعه‌ای داشت چطور و از کجا باید تهیه شود؟ البته این موضوع در رابطه با خودروهایی مطرح می‌شود که لوازم یدکی آن در داخل کشور وجود ندارد.

لوازم یدکی-کاماپرس

قطعات و لوازم یدکی چالش بزرگ خودروهای وارداتی کارکرده

چند روز پیش مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت هم در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد که بعد از ورود خودروهای دست دوم خارجی، تامین قطعات و لوازم یدکی از چالش‌های بزرگی است که با آن مواجه خواهیم شد.

در بند «ت» ماده ۴ آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده آمده است که ثبت سفارش یا ثبت آماری خودرو‌های موضوع این آیین‌نامه اعم از واردات توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی منوط به اخذ تاییدیه‌ای از سمت وزارت صمت مبنی بر تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش خواهد بود.

دریان سفر امید

در تبصره این آیین‌نامه هم آمده است که به‌منظور رعایت حقوق مصرف‌کنندگان وزارت صمت وظیفه دارد نسبت به اعلام فهرست نام‌های تجاری خودرو و مشخصات فنی قابل قبول با در نظر گرفتن مصرف سوخت و همچنین سهولت در دسترسی عمومی به قطعات و خدمات پس از فروش اقدام کند.

بیشتر بخوانید:

تویوتا و هیوندا خودروهای دست دوم محبوب ایرانیان

از سوی دیگر برخی از کارشناسان بر این باور هستند که احتمالا مشکل زیادی برای خودروهای وارد شده پیش نخواهد آمد چرا که خودروهای دست دومی از جمله هیوندا و تویوتا با اقبال بیشتری بین ایرانیان مواجه‌اند و خدمات دهی این برندها در ایران امکان پذیر است. اما اگر شرکت‌های بزرگ قصد دارند با تیراژ بالا برخی از خودروها را وارد کنند باید به موضوع قطعات و لوازم یدکی خودرو بیشتر فکر کنند.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز