لمینت را با چه موادی بشوریم؟

پارکت لمینت_کاما پرس
ژیوار

لمینت کف نوعی کف‌پوش چندلایه است که بر روی سطوح افقی و عمودی نصب می‌شود. این محصول به‌صورت قطعات همسان در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و به هر قطعه تایل می‌گویند. تایل‌ها با مکانیسم چندلایه تولید می‌شوند و در مجموع می‌توانند کل سطح را بپوشانند.

کاماپرس در این گزارش مزایای این نوع از کف‌پوش‌ها را بررسی می‌کند.

نصب سریع و ساده، دوام بالا و طولانی، تنوع در رنگ‌بندی و طرح‌های مختلف، مقاومت بالا در برابر مخدوش شدن، قابل‌نصب بر روی سطوح افقی و عمودی، قابلیت نصب و جمع‌آوری بدون آسیب به کف بنا، مقاومت بالا به آب و رطوبت، زیبایی و جذابیت ظاهری، قیمت مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی از مزایای استفاده از لمینت است.

کاربرد لمینت در کجاست؟

پارکت لمینت تحت دما و پرس دستگاه به‌صورت یکپارچه دیده می‌شود ولی در اصل محصولی چندلایه است. معمولاً ۴ لایه مجزا در ساخت پارکت لمینت وجود دارد که همه شرکت‌های تولیدکننده این استاندارد را رعایت می‌کنند.

کاربرد پارکت لمینت در کف ساختمان، راه‌پله و فضاهای خاص و منحصربه‌فرد بر روی سطوح عمودی است. لمینت ها معمولاً مستطیل شکل هستند و ابعادی در حدود عرض 14 تا 25 سانتیمتر و طول 120 تا 140 سانتیمتر دارند. ضخامت پارکت لمینت ها معمولاً 7، 8، 10 و 12 میلی‌متر است. لمینیت را به کف زمین نمی‌چسبانند، بلکه ابتدا یک‌لایه فوم به ضخامت 2 میلی‌متر را بروی کف پهن و لمینت را روی فوم نصب می‌کنند.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

برای تمیز کردن لمینت کف، بهتر است از شوینده‌های مخصوص و واکس مخصوص پارکت لمینت استفاده کنید. این شوینده‌ها ساختار ویژه لمینت که به آب و مواد شیمیایی حساس است را رعایت کرده‌اند جوری که بدون آسیب رساندن به کف‌پوش، آن را تمیز کنند.

پارکت لمینت_کاما پرس

نکات مهم تمیز کردن لمینت کف

شوینده‌های مخصوص: باید از شوینده‌های مخصوص پارکت لمینت استفاده کرد که به ساختار ویژه لمینت حساس هستند.

دمای آب: از آب خیلی گرم استفاده نشود و دمای آب ولرم باشد.

رعایت خشک‌کردن: پس از تمیز کردن سطح، باید سریعاً با دستمال نخی روی آن را کاملاً خشک کرد.

براق‌کننده مناسب: از براق‌کننده‌های مخصوص پارکت لمینت استفاده کنید.

مراقبت از ریخته شدن مواد مخدوش‌کننده: از ریخته شدن پارافین شمع، جوهر، آدامس و هر ماده دیگری که لکه‌های ماندگار بر روی سطح کف‌پوش ایجاد می‌کند، جلوگیری کنید.

مواد شیمیایی مناسب لمینت

مواد شیمیایی مناسب برای تمیز کردن لمینت کف باید از ترکیباتی باشند که هیچ ماده شیمیایی پرخطر، مثل آمونیاک، در آن‌ها وجود نداشته باشد. شوینده‌های شیمیایی تخصصی پارکت لمینت، مانند شامپو پارکت لمینت، به‌صورت تخصصی برای تمیز کردن پارکت لمینت تولید می‌شوند اما استفاده از آن‌ها معایبی هم با خود به همراه دارد. به‌جای شوینده‌های شیمیایی بهتر است از شوینده‌های طبیعی و واکس مخصوص پارکت لمینت استفاده کنید تا بدون آسیب رساندن به کف‌پوش، آن را تمیز کنید.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز