لامبورگینی رولتو 2024 ؛ جدیدترین سوپرماشین ایتالیایی

ژیوار

شرکت ایتالیایی لامبورگینی از جایگزینی برای پرچم‌دار پیشین خود، اونتادور، رونمایی کرده است. خودروی هیبریدی جدید با نام «رولتو ۲۰۲۴» با طراحی مدرن و چشم‌نواز توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

این خودروی ۱۲ سیلندر دارای سه موتور برقی و قدرتی معادل ۱۰۰۱ اسب بخار است‌. چنین قدرتی در سایر لامبورگینی‌ها بی‌سابقه بوده و ۱۵ اسب بخار بیشتر از قدرت فراری اس‌اف۹۰ است. طراحی آن نیز با الگو از لامبورگینی‌های کمیابی مانند ترزو میلنیو و سیان صورت گرفته است.

به گزارش کاماپرس، رولتو با بهره‌مندی از ۱۳ حالت رانندگی، چهار چرخ محرک دائمی و گیربکس هشت سرعته قادر است سرعت را در ۲.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. در صورت وجود آسفالت مناسب سرعت آن می‌تواند تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت نیز برسد. بدنه فیبرکربنی سبک، ترمز سرامیکی، فضای زیر پای ۸۴ میلی متری، سیستم دیجیتالی کاملا جدید و پالت ۷۰ رنگ از دیگر نکات قابل توجه این خودرو هستند.

مدیرعامل این شرکت، استفان وینکلمن، اظهار داشت:”نسل خودروهای هیبریدی لامبورگینی با رولتو آغاز شده و رفته به رفته پیشرفته‌تر و مقاوم‌تر خواهد شد.” او همچنین اشاره کرد استقبال فوق‌العاده مشتریان، سفارشات چند سال آینده را پوشش داده است. علاقمندان رولتو می‌توانند در طرح سفارش اینترنتی، در انتخاب رنگ و مدل جزئی‌ترین اجزای خودرو دخالت داشته باشند.

نام رولتو، از یک گاو مبارز اسپانیایی گرفته شده و برخی از ویژگی‌های پرچم‌دار پیشین، اونتادور، را حفظ کرده است. با این حال همان‌طور که از اسمش پیداست قرار است انقلابی در شرکت لامبورگینی به پا کند.

دریان سفر امید

تولید این خودرو از سال ۲۰۲۳ آغاز شده و تا اواخر آن تحویل مشتریان خواهد شد. قیمت دقیق آن هنوز مشخص نیست اما طبق پیش‌بینی‌ها احتمالا به ۴۵۰ هزار پوند خواهد رسید. وینکلمن همچنین وعده داد لامبورگینی در سال ۲۰۲۸ از اولین خودروی تمام برقی خود و تا سال ۲۰۳۰ از یک خودروی برقی شاسی بلند رونمایی خواهد کرد.

 

انتهای پیام

نهال گشت
آهن رویال
سبیت
آریاپی
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز