قیمت پوشک بچه چقدر ارزان می شود؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

با اینکه کمبود و گرانی به پوشک بچه هم سرایت کرده،‌ اما فعلا خبری از ارزانی نیست و قرار است قیمتها به صورت تدریجی کاهش پیدا کند.
به گزارش کاماپرس، گشتی در بازار از سرگردانی و نگرانی خیلی از پدر و مادرها حکایت می کند. پدر و مادرهایی که علاوه بر هزینه های سنگین بچه داری حالا باید ماهی تا یک میلیون تومان بسته به شرایط سنی فرزندشان برای پوشک هزینه کنند.

با این حال سعید صارمی معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده قیمت پوشک بچه به صورت تدریجی کاهش پیدا می کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره کمبود و گرانی پوشک بچه می گوید:« در حوزه تولید پوشک بچه مشکلی نداریم، اما ۷۰ درصد از مواد اولیه تولید پوشک وارداتی و متاثر از نرخ ارز است و به علت کمبود این مواد قیمت پوشک در هفته های اخیر بالا رفته بود.»
صارمی در ادامه به ایسنا می گوید:« مقرر شد ترخیص این مواد از گمرکات به صورت اعتباری انجام شود و بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای این موضوع را نیز تامین کند. همچنین در راستای قطع وابستگی و خودکفایی تمهیدات لازم برای تولید داخلی مواد اولیه پوشک که امکان تولید داخل دارند انجام شده است.»

راز آسمان پایتخت

او معتقد است با تمهیدات و مجموعه اقدامات انجام شده شاهد کاهش تدریجی قیمت پوشک خواهیم بود:« در حوزه نظارت بر بازار نیز پوشک بچه جزو طرح های نظارتی و مشمول تشدید بازرسی‌ها خواهد بود و با متخلفین در این بخش برخورد قانونی خواهد بود.»
بر اساس این گزارش، چند روز پیش محمد مهاجر، نائب رئیس انجمن صنایع سلولزی ایران، اعلام کرده بود که کمبودی در بازار نیست، بلکه سودجویانی که عرضه را کاهش می‌دهند باعث افزایش تقاضا در بازار شده اند و در نهایت باعث ایجاد اختلال در سطح عرضه می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز