قیمت ورق سیاه در بازار آنلاین

ژیوار

با گسترش استفاده از ورق سیاه در صنایع مختلف و فراگیرشدن این محصول در ساخت و سازها، فروش این مواد به صورت آنلاین رو به افزایش است؛ در این مطلب به تعریف ورق سیاه و نحوه خرید این محصول می‌پردازیم.

به گزارش کاماپرس، با توجه به تمایل شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار به استفاده از ورق سیاه و کاربرد آن در مصالح فلزی ساختمان، قطعات خودرو، ساخت آبگرمکن، تولید تجهیزات کشاورزی، ساخت رینگ و چرخ و … لزوم آشنایی با این محصول پرطرفدار را بیشتر از قبل کرده است.

ورق سیاه چه فرقی با ورق روغنی دارد؟

برای تولید ورق سیاه، نورد گرم (ورق روغنی) و سرد (ورق سیاه) به قطعات نازک و مسطح تبدیل می‌شوند؛ به این معنی که مواد فلزی از یک یا چند رول برای کاهش ضخامت عبور می‌کند که اندازه‌گیری آن به روش غیرخطی انجام می‌گیرد. هرچه عدد اندازه‌گیری بزرگتر باشد، فلز نازک‌تر است. اما به این دلیل به آن ورق سیاه می‌گویند که در طی روند تولید، به دلیل دمای بالای حرارت، به رنگ سیاه مات درمی‌آید؛ اما ورق روغنی ظاهری براق دارد. از مزایای این ورق، می‌توان به انعطاف‌پذیری، صرفه‌جویی در وقت و مقاومت بالا در برابر فشار اشاره کرد.

تفاوت ورق فابریک و برش خورده

دریان سفر امید

در تعریف ورق فابریک آمده است که این نوع محصول در کارخانه برش داده می‌شود و به شکل بندیل، صاف و یکدست از کارخانه خارج می‌شود، در واقع ابعاد دقیق این ورقه‌ها، مهمترین مزیت آن است. قیمت ورق فابریک از ورق برش خورده گران‌تر است، اما ورق برش‌خورده یا همان ورق فابریکی است که کارفرمایان در ابعاد و مشخصاتی که می‌خواهند، آن را سفارش می‌دهند و به صورت رول در کارخانه تولید می‌شوند.

نکات خرید ورق سیاه

اکنون این سوال مطرح می‌شود که در هنگام خرید این محصول باید به چه نکاتی توجه کرد. اطلاع از مشخصات فنی ورق و کارخانه‌ی تولیدی ورق، مشورت با مهندس پروژه در خصوص نوع آلیاژ و درجه کیفیت موردنظر، آگاهی از قیمت ورق از کارخانه‌های مختلف، از جمله مواردی هستند که در هنگام خرید ورق سیاه از بازار باید به آن توجه کرد. شما می‌توانید در این امر، از مشورت با مشاوران گروه فولادکاویان کمک بگیرید.

خرید از مکان هایی که مجوز رسمی اتحادیه دارند را مورد توجه قرار دهید، در این صورت از گارانتی محصول خود مطمئن می‌شوید. در پایان مراحل خرید، دو نوع فاکتور با عنوان پیش فاکتور و فاکتور نهایی به شما تحویل داده می‌شود. انبار تهران یکی از مراکز خرید ورق سیاه است که محدودیت بارگیری ندارد و از هر سایز امکان بارگیری را دارد.

فولاد مبارکه اصفهان (ورق مبارکه)، مجتمع فولاد صبا، شرکت فولاد اکسین خوزستان، کارخانه هفت الماس، فولاد غرب، شرکت فولاد کاویان، مجتمع فولاد گیلان، شرکت فولاد هزمزگان از جمله مجموعه‌های تولیدی ورق سیاه به شمار می‌روند.

نحوه خرید ورق سیاه از کارخانه

به دلیل محدودیت در سفارش خرید ورق سیاه از کارخانه، هر کدام از این شرکت‌ها قوانین خاص خودشان را دارند. به طور مثال، کارخانه مبارکه فقط یک سایز تا وزن ۲۳ تن را بارگیری می‌کند. سفارش ورق فابریک به صورت شیت بندیل، انجام می‌شود، که بسته به ضخامت و وزن ورق تعداد شیت هر بندیل تغییر می‌کند. بارگیری ورق رول نیز، به صورت کلاف بندیل می‌شود که تقریبا بین ۷ الی ۱۲ تن است. کارخانه در مرحله بارگیری، هزینه‌ای از مشتری دریافت نمی‌کند، اما هزینه حمل به عهده مشتری است. تحویل محصول نیز بین ۳ تا ۱۰ روز کاری زمان می‌برد.

یکی از مجموعه‌های فروش ورق سیاه، گروه فولاد کاویان است که نزدیک به چهاردهه از زمان تاسیس آن می‌گذرد. بنا به ادعای مدیران این مجموعه، فولاد کاویان اولین تولیدکننده ورق‌های ضخیم فولادی در کشور است. ظرفیت اسمی این گروه، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن ورق فولادی است.

مرتبط با : فولاد کاویان
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز