قیمت طلا روز 5 تیر 1401/ ریزش اساسی نرخ سکه اتفاق افتاد!

ژیوار

اخبار مذاکرات برجام، نرخ دلار را کاهشی کرد و این مسئله بلافاصله در بازار طلا و سکه هم اثر گذاشت. هم اکنون قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 20 هزار و 400 تومان کاهش پیدا کرده و به مرز یک میلیون و 397 هزار و 400 تومان رسیده است. نرخ سکه نیز با افت 257 هزار تومانی در مقایسه با دیروز، 15 میلیون و 91 هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، علاوه بر قیمت دلار، نرخ اونس نیز مداوم در حال کاهش است. در حال حاضر قیمت اونس نسبت به دو روز قبل 0.03 درصد کاهش پیدا کرده و در محدوده هزار و 826 دلاری قرار دارد. به گفته تحلیلگران بازار طلا، نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی ایالات متحده آمریکا مجددا بازگشته و همین مسئله روی قیمت اونس تاثیر گذاشته است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

هم اکنون این دو اهرم، نرخ طلا و سکه داخلی را عقب برده‌اند. به اعتقاد نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با تداوم کاهش قیمت دلار و اونس و همچنین نظارت و کنترل بانک مرکزی در بازار ارز، باز هم نرخ طلا و سکه کاهش پیدا خواهد کرد.

دریان سفر امید

بذرافشان اعلام کرد که در حال حاضر قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده و تغییرات آن تا پایان هفته بین دو تا سه درصد پیش بینی شده است. هم اکنون نرخ نیم سکه با افت 1.2 درصدی در مقایسه با دیروز، در محدوده 8 میلیون و 300 هزار تومانی قرار دارد. قیمت ربع سکه نسبت به روز قبل 1.9 درصد کم شده و به مرز 5 میلیون و 300 هزار تومانی رسیده است. نرخ سکه گرمی نیز با افت 3.3 درصدی در مقایسه با روز گذشته، 3 میلیون تومان معامله می‌شود.

اطلاعات عمومی:

طلای معتبر به چه نامی شناخته می‌شود؟

بازار طلا اصطلاحات تخصصی خود را دارد که سرمایه گذاران، فعالان و علاقمندان به این بخش باید تا حد امکان با آن آشنایی داشته باشند. طلایی که عیارسنجی شده و شماره سریال معتبری از جانب یک مرکز مطمئن روی آن حک شود، طلای آنگ شده نام دارد.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز