قیمت روز طلا 16 اردیبهشت 1402/ نرخ سکه کاهشی شد

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دو روز قبل 49 هزار و 200 تومان کم شد و به مرز 2 میلیون و 685 هزار و 400 تومان رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با پنج شنبه 495 هزار تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 33 میلیون و 395 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ اونس در مقایسه با روز قبل 0.5 درصد بالا رفت و به مرز 2 هزار و 18 دلاری رسید. به نظر فعالان نرخ اونس در روزهای آینده نوسانات چندانی نخواهد داشت و در همین محدوده قیمتی کنونی ثابت باقی بماند. زیرا گزارش افزایش اشتغال آمریکا در ماه آوریل و همچنین بالا رفتن دستمزدها چندان مطلوب بازار طلای جهانی نبود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نرخ سکه و طلا به کدام سمت و سو می رود؟

قیمت انواع دیگر سکه نیز در روز جاری در مدار کاهشی قرار گرفت. هم اکنون قیمت نیم سکه نسبت به دو روز قبل 300 هزار تومان دیگر کاهش پیدا کرده و به مرز 19 میلیون و 100 هزار تومانی رسیده است. نرخ ربع سکه نیز در مقایسه با پنج شنبه، 150 هزار  تومان کم شده و در محدوده 12 میلیون و 300 هزار تومانی قرار دارد. قیمت سکه گرمی هم نسبت به دو روز قبل 20 هزار تومان کاهش پیدا کرده و 7 میلیون و 300 هزار تومان شده است.

به گفته شریبانی، نائب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا و سکه در معاملات اولین روز هفته جاری به دلیل نوسانات جزئی نرخ اونس و ثبات قیمت ارز در مدار کاهشی قرار گرفت. شریبانی اعلام کرده که قیمت طلا و سکه بازار داخلی تحت تاثیر نرخ اونس، دلار و میزان عرضه و تقاضا است. وی پیش بینی کرده که قیمت طلا و سکه بازار داخل در قیمت کنونی ثابت باقی بماند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز