قیمت روز دلار 2 بهمن 1401/ ارز پرطرفدار 43 هزار تومان شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروز قیمت دلار جهش قابل توجهی داشت و از نیمه کانال 43 هزار تومانی هم فراتر رفت. قیمت دلار در روز جاری نسبت به دیروز 3.27 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 43 هزار و 637 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل تغییری نداشت و همان محدوده 38 هزار و 706 تومانی را حفظ کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تنش‌های سیاسی شکل گرفته بین کشورهای غربی و تهران سبب شده تا قیمت دلار رشد زیادی را تجربه کند. تصمیم پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه و اخباری درباره تلاش آمریکا برای مسدود کردن جریان دلار به سمت تهران سبب شده تا فضای ارزی کشور التهاب زیادی پیدا کند. برخی از فعالان معتقدند در صورتی بازار ارز آرامش نسبی کرده و از روند صعودی صرف نظر می‌کند که اخبار مثبت پیرامون مذاکرات برجام منتشر شود. البته برخی از مسائل داخلی مثل بهبود وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور و راهکارهای موثر برای کنترل نرخ تورم نیز می‌تواند موجب ثبات نسبی نرخ دلار شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تلاش بانک مرکزی برای کنترل قیمت دلار

امروز بانک مرکزی اعلام کرد که از هفته آینده صرافی‌ها این امکان را دارند به خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی مشغول شوند. این موضوع تحت عنوان سرفصل تامین نیازهای ضروری عنوان شده است. به نظر بانک مرکزی می‌خواهد با این اقدام اندکی از التهاب بازار ارز کم کند و ثبات نسبی در قیمت دلار به وجود آورد.

امروز پوند و یورو هم افزایش قیمت قابل توجهی داشتند. در حال حاضر نرخ یورو نسبت به روز قبل هزار و 550 تومان بیشتر شد و به مرز 47 هزار و 398 تومانی رسید. قیمت پوند نیز در مقایسه با روز گذشته هزار و 768 تومان رشد پیدا کرد و در محدوده 54 هزار و 61 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

اوج آرام
رایانه کمک
ایده سبز
آهن رویال
دادپویان
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز