قیمت روز دلار 17 دی 1401/ بازگشت ارز به کانال 39 هزار تومانی

ژیوار

بالاخره قیمت دلار بعد از چند روز ثبات پیاپی و سکون، نسبت به دو روز قبل رشد قیمتی 217 تومانی را تجربه کرد و به مرز 39 هزار و 652 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با پنج شنبه 0.85 درصد افزایش پیدا کرد و در محدوده 37 هزار و 800 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با انتشار خبر رشد قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته، این انتظار وجود داشت که قیمت این ارز در معامله‌های روز جاری بالا برود. با توجه به هضم سیاست‌های محمدرضا فرزین، رئیس جدید بانک مرکزی، و نامشخص بودن سرنوشت برجام، مجددا قیمت دلار در مدار صعودی قرار گرفت. برخی از فعالان بازار ارز معتقدند حل مسائل هسته‌ای کشور و برجام باعث خواهد شد قیمت دلار ثبات نسبی پیدا کند. در صورتی که این قبیل مشکلات بین ایران و طرف‌های غربی حل نشود، باید منتظر صعود قیمت دلار در بلندمدت بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

امکان افزایش عرضه و کاهش قیمت دلار

برخی از فعالان بازار دلار معتقدند امکان افزایش عرضه به منظور کنترل نرخ این ارز خارجی پرطرفدار طی روزهای آینده وجود دارد. در واقع معامله گران باید محتاطانه رفتار کنند، زیرا امکان خنثی سازی تحرکات آن‌ها با افزایش میزان عرضه وجود خواهد داشت. در صورتی که میزان عرضه بیشتر شود و این مسئله کاهش بیشتر نرخ دلار را به همراه داشته باشد، احتمال تغییر جهت انتظارات معامله گران دور از انتظار نخواهد بود.

امروز نرخ پوند و یورو هم در مدار افزایشی قرار گرفت. قیمت پوند در روز جاری نسبت به دو روز قبل 917 تومان بالا رفت و به مرز 47 هزار و 978 تومان رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با پنج شنبه 555 تومان بیشتر و در محدوده 42 هزار و 229 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان