قیمت روز دلار 15 دی 1401/ ایست نرخ ارز روی مدار 38 هزار تومانی

لست سکند

طی چند روز گذشته ثبات بازار ارز و سکون قیمت دلار رخ داده است. امروز نیز قیمت دلار نسبت به روز قبل هیچ تغییری نداشت و همان مرز 38 هزار تومانی را حفظ کرد. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دو روز قبل 1.6 درصد بیشتر شد و به مرز 37 هزار و 500 تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار تا اوایل هفته پیش در کانال 40 هزار تومانی در حال پیشروی بود. تغییر سریع رئیس کل بانک مرکزی و برخی سیاست‌های پولی باعث شد تا این ارز خارجی مرز 40 هزار تومانی را از دست بدهد و به کانال 30 هزار تومانی برگردد. قیمت دلار طی دو روز گذشته ثابت شده و هیچ تغییری کاهشی یا افزایشی را به ثبت نرسانده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

همزمان با تغییرات در کرسی ریاست بانک مرکزی و دیگر بخش‌های این مجموعه، نرخ دلار در بازارهای همسایه نیز کاهشی شد و به نظر کارشناسان همین موضوع روی ثبات نرخ ارز اثر گذاشته است.

راز آسمان پایتخت

دیدگاه تحلیلگران فنی درباره قیمت دلار

از دیدگاه فنی اکنون دلار توان چندانی برای عبور از مرز قیمتی 40 هزار دلاری را ندارد. ضمنا پایین آمدن قیمت دلار از کانال 40 هزار تومانی تا حدودی موجب تعدیل انتظارات افزایشی خواهد شد. به همین دلیل افت بیشتر قیمت دلار دور از انتظار نیست. در صورت کاهش بیشتر نرخ ارز، احتمالا فروشندگان بیشتری در بازار حضور پیدا خواهند کرد.

برخلاف نرخ دلار، قیمت پوند و یورو در مدار صعودی قرار گرفتند. امروز نرخ پوند نسبت به روز قبل 27 تومان دیگر افزایش پیدا کرد و به مرز 40 هزار و 337 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با روز گذشته رشد 65 تومانی را تجربه کرد و در محدوده 40 هزار و 337 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز