قیمت روز دلار 13 دی 1401/ توقف نرخ ارز روی مرز 38 هزار تومانی

قیمت دلار در روز جاری نسبت به دیروز 700 تومان دیگر کاهش پیدا کرد و به مرز 38 هزار تومانی بازگشت. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با روز گذشته 0.86 درصد کم شد و در محدوده 36 هزار و 585 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر بازگشت سیاست ارزی به منوال گذشته و شرایط ایجاد شده، سبب کاهش قیمت دلار شد. محمد مخبر، معاون رئیس جمهور، اخیرا اعلام کرده که معیشت مردم دچار مشکل شده و نرخ کالاهای اساسی و خوراکی دائما در حال نوسان است. در این خصوص دولت تصمیم گرفته حداقل به مدت دو سال نرخ ارز را ثابت نگه دارد تا تنش جدی در قیمت‌ها رخ ندهد و وضعیت معیشتی مردم اندکی بهبود پیدا کند. سیاست‌های محمدرضا فرزین، رئیس جدید بانک مرکزی، نیز به نوعی تکرار سیاست ارزی روسای قبلی این مجموعه است و تغییر چندانی در این خصوص نیز دیده نمی‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

برخی از دلایل کاهش قیمت دلار

از طرفی ایران دوباره نسبت به بازگشت مذاکره کنندگان برای توافق هسته‌ای روی خوش نشان داده و توپ را در زمین غربی‌ها انداخته است. برخی معامله گران نسبت به این گفته‌های مقامات مسئول ایران حساس شده و به همین برای خرید دلار احتیاط بیشتری را در پیش گرفته‌اند. علاوه بر این موضوع، افزایش حجم عرضه و فضای انتظامی در مکان‌های قانونی خرید و فروش دلار سبب شده تا خریداران کمتری در بازار حضور پیدا کنند.

نرخ پوند و یورو نیز در روز جاری باز هم کم شد. نرخ پوند نسبت به روز گذشته هزار و 365 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 45 هزار و 299 تومان رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با روز قبل 854 تومان افت داشت و در محدوده 40 هزار و 477 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز