قیمت دلار روز 6 شهریور 1401/ کاهش نرخ ارز ادامه خواهد داشت؟

ژیوار

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته رشد 0.23 درصدی را تجربه کرد و به مرز 29 هزار و 720 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز 2.75 درصد بالاتر رفت و در محدوده 28 هزار و 200 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این روزها بازار ارز به شدت به اخبار برجام و نظرات سران کشورهای ایران و آمریکا واکنش نشان می‌دهد. به همین علت نرخ دلار و دیگر ارزهای مهم بازار مدام در حال بالا و پایین شدن است. درباره نوسانات مداوم ارز، سران کشور سخنان مختلفی را مطرح می‌کنند تا به نوعی آرامش بازار ارز حفظ شود. اخیرا سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد کشور، بیان کرده که همچنان سیاست بانک مرکزی ایران کمک کردن به ثبات اقتصاد کلان و آرامش بازار ارز است. این سیاست به منظور جلوگیری از نوسانات و تلاطم‌ها دنبال می‌شود تا اندکی به برنامه‌های فعالان اقتصادی کمک شود و جریان صادرات، واردات و تولید انواع کالا طی سه الی شش ماه آینده با ابهام همراه نباشد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

نظر برخی کارشناسان درباره روند قیمت دلار

با این حال برخی کارشناسان حوزه ارز معتقدند، امکان کاهش یا ثبات نرخ دلار دور از انتظار است. در واقع این گروه بیان می‌کنند که بازار نتایج رخداد برجام را از قبل پیشخور کرده و در حال حاضر فاز اصلاحی دارد. ضمن اینکه هنوز تکلیف مذاکره برجام مشخص نشده و خود این موضوع به رشد بیشتر قیمت دلار کمک می‌کند.

امروز قیمت پوند و یورو کاهش پیدا کرد. نرخ یورو نسبت به روز قبل 0.1 درصد کمتر شد و به مرز 29 هزار و 830 دلاری رسید. قیمت پوند در مقایسه با روز گذشته 0.1 درصد کاهش داشت و در محدوده 35 هزار و 540 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز