قیمت دلار روز 5 شهریور 1401/ نرخ ارز دوباره به مدار صعودی برگشت

دلار اولین روز هفته را صعودی شروع کرد و یک گام به کانال 30 هزار تومانی نزدیک‌تر شد. در حال حاضر قیمت دلار نسبت به دو روز قبل 0.9 درصد افزایش پیدا کرده و در محدوده 29 هزار و 950 تومانی قرار دارد. امروز نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با پنج شنبه گذشته 2.05 درصد بیشتر شد و به مرز 28 هزار و 283 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر انتشار برخی اخبار سیاسی باعث شده تا انتظارات معامله گران نسبت به روند آینده مذاکرات و توافق تغییر جهت دهد و بار دیگر تعداد بیشتری از آن‌ها به عنوان خریدار در بازار حضور پیدا کنند. گروهی از معامله گران با توجه به سخنان سران حکومتی تصور می‌کردند که توافق هسته‌ای به زودی احیا خواهد شد و آمریکا با یک پاسخ سا به این موضوع خاتمه خواهد داد. اما پاسخ سران آمریکایی به پیشنهادات طرف ایرانی و نقل قول‌های خبرگزاری معتبر این کشور نشان می‌دهد که این ماجرا همچنان ادامه دارد و تنها راه برای مذاکرات مجدد و گفت و گوهای بیشتر هموار شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

بازگشت معامله گران به بازار ارز و رشد قیمت دلار

مسئله مذکور به نوعی بیانگر عدم احیای سریع برجام است و باعث شده تا معامله گران از حالت خوش بینی درآمده و بار دیگر روند معاملات همیشگی خود را پیگیری کنند. به نظر برخی فعالان، در صورت ادامه تداوم تعویق احیای برجام، دلار بار دیگر محدوده‌های قیمتی بالای 30 هزار تومان را لمس خواهد کرد.

امروز قیمت پوند و یورو در مدار افزایشی حرکت کرد. نرخ پوند نسبت به پنج شنبه گذشته 0.7 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 35 هزار و 700 تومان رسید. قیمت یورو در مقایسه با دو روز قبل 2.1 درصد بیشتر شد و در محدوده 30 هزار و 83 تومانی توقف کرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز