قیمت دلار روز 31 مرداد 1401/ رشد دوباره نرخ ارز

ژیوار

دلار بعد از چند روز کاهش متوالی، امروز در مدار صعودی قرار گرفت. قیمت دلار در روز جاری نسبت به دیروز 2.7 درصد افزایش پیدا کرد و به محدوده 29 هزار تومانی رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با روز قبل 1.12 درصد کم شد و در محدوده 26 هزار و 994 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار طی 24 ساعت گذشته 800 تومان رشد نرخ داشت و نتوانست در کانال 28 هزار تومانی باقی بماند. البته به اعتقاد خیلی از کارشناسان نمی‌توان به صراحت درباره ادامه روند کاهشی یا رشد نرخ دلار نظر داد و  کاهش زیاد قیمت این ارز خارجی یا افزایش آن دور از انتظار نخواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

تمامی این مسائل به نتیجه مذاکرات و انتشار اخبار قطعی از این رویداد بستگی دارد. در صورتی که طی روزهای آینده اخبار جدیدی درباره توافق منتشر شود، انتظار بر تداوم کاهش قیمت دلار است. اما اگر سران کشورهای مذاکرات درباره آینده توافق ابراز ناامیدی کنند، به نظر قیمت این ارز خارجی بار دیگر به کانال 30 هزار تومانی بازگردد و به پیشروی خود ادامه دهد.

دریان سفر امید

نظرات متفاوت درباره قیمت دلار آینده

علی‌اصغر سمیعی، رئیس سابق کانون صرافان، معتقد است که در حال حاضر قیمت دلار واقعی نیست. براساس واقعیت اقتصادی کشور نرخ این ارز در میانه کانال 30 هزار تومانی برآورد می‌شود. به نظر سمیعی امضای توافق برجام کمک چندانی به شرایط کشور نخواهد کرد و تنها برای مدتی قیمت‌ها منجمد خواهند شد. در حالی که معامله گران برعکس این کارشناس اقتصادی فکر می‌کنند.

امروز قیمت پوند و یورو نیز بالا رفت. نرخ یورو نسبت به روز قبل 2.7 درصد افزایش پیدا کرد و در محدوده 30 هزار و 60 تومانی قرار گرفت. قیمت پوند نیز در مقایسه با دیروز 2.7 درصد بیشتر شد و به مرز 35 هزار و 730 تومانی رسید.

انتهای پیام

سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان