قیمت دلار روز 29 مرداد 1401/ ثبات نرخ ارز در کانال 29 هزار تومانی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ریزش قیمتی دلار هنوز به اتمام نرسیده است. امروز قیمت دلار بازار آزاد با کاهش 2.8 درصدی نسبت به دو روز گذشته، در محدوده 29 هزار و 20 تومانی قرار گرفت. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با پنج شنبه قبل 0.07 درصد کمتر شد و به مرز 27 هزار و 898 تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هنوز نتیجه مذاکرات برجام اعلام نشده و تنها سران کشورهای طرف این مذاکره ابراز خوش بینی کرده‌اند که دلار متحمل چنین کاهش قیمتی شده است. اخیرا علی حیات‌نیا، کارشناس مسائل اقتصادی، در گفت و گو با ایسنا بیان کرده که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام، قیمت دلار در محدوده 25 هزار تا 27 هزار تومانی قرار خواهد گرفت. البته اغلب کارشناسان معتقدند نرخ دلار از محدوده 27 هزار تومانی پایین‌تر نخواهد رفت و در همین مرز قیمتی متوقف خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دلیل اصلی عدم ریزش نرخ دلار چیست؟

به نظر حیات‌نیا، دلیل عمده‌ای که موجب خواهد شد تا نرخ دلار بیشتر از این کاهش پیدا نکند، شرایط خلق نقدینگی داخل کشور است. این کارشناس اقتصادی معتقد است بعد از توافق و کاهش نرخ دلار، دیگر بازارهای مالی هم از این شرایط تاثیر می‌گیرند و تقریبا در بیشتر بازارها کاهش قیمت نسبی اتفاق خواهد افتاد.

راز آسمان پایتخت

حیات‌نیا معتقد است که تنها بخشی از مشکلات اقتصاد کشور به مسائل بین المللی بازمی‌گردد. قسمت عمده آن مربوط به کسری بودجه دائمی، خلق پول، استقراض از بانک مرکزی و … است.

امروز نرخ پوند و یورو کاهش پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به دو روز قبل 3.7 درصد کمتر شد و به مرز 34 هزار و 850 تومان رسید. نرخ یورو در مقایسه با پنج شنبه گذشته کاهش 3.4 درصدی را تجربه کرد و 29 هزار و 310 تومان معامله شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز