قیمت دلار روز 15 تیر 1401/ معامله گران آماتور دقت کنند

ژیوار

قیمت دلار در ساعات پایانی معاملات روز گذشته کاهش پیدا کرد و این موضوع باعث غافلگیری معامله گران شد. هم اکنون نرخ دلار بازار متشکل نسبت به روز گذشته 0.09 درصد بالاتر رفته و به مرز 27 هزار و 690 تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته بازارساز تغییر تاکتیک داد و این مسئله باعث نزول نرخ دلار تا محدوده 30 هزار تومان شد. هم اکنون بسیاری از باسابقه‌های بازار ارز معتقدند که این بخش به شدت حساس شده و دیگر جای معامله گران آماتور نخواهد بود. علت این موضوع به تغییر و تحولات ناگهانی بازار ارز برمی‌گردد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

معامله گران ارزی برای روند آتی بازار ارز دو سناریو را پیش بینی کرده‌اند. یک سناریو به رنج بازار در همین حوالی فعلی و نوسان در یک دامنه مشخص مربوط می‌شود. اما سناریو دوم، احتمال یک نوسان بزرگ‌تر را پیش بینی می‌کند و از یک اتفاق مهم خبر می‌دهد.

دریان سفر امید

در حال حاضر اغلب معامله گران بر این باورند که بازارساز شرایط بازار را دست گرفته و کاملا روی این بخش مدیریت دارد. به دنبال کاهش نرخ دلار، قیمت پوند و یورو نیز کم شد. نرخ یورو نسبت به روز قبل 1.1 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 33 هزار و 300 تومانی رسید. قیمت پوند نیز با افت 1.3 درصدی در مقایسه با دیروز، 37 هزار و 910 تومان شد.

اطلاعات عمومی:

دلیل اهمیت نرخ ارز چیست؟

اهمیت نرخ ارز به دلیل اثر آن روی قیمت کالاهای داخلی و خارجی است. به عنوان مثال برای یک آمریکایی قیمت دلاری کالاهای فرانسوی بر مبنای روابط متقابل دو عامل تعیین می‌شود. عامل اول قیمت کالاهای فرانسوی به فرانک و دومی قیمت فرانک فرانسه برحسب دلار است. حال اگر نرخ هر کدام از این ارزها کم شود، مبادلات برای طرف دیگر گران‌تر تمام خواهد شد. بنابراین بازار ارز روی بخش عمده‌ای از اقتصاد اثر دارد.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز