قیمت دلار روز 13 تیر 1401/ عقبگرد شدید نرخ ارز

آخرین اخبار حاکی از بازگشت قیمت دلار از محدوده 33 هزار تومانی به کانال 30 هزار تومانی است. هم اکنون نرخ دلار بازار متشکل نسبت به روز قبل 0.08 درصد بیشتر شده و در محدوده 27 هزار و 638 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کامران سلطانی‌زاده، دبیرکل کانون صرافان کشور، در گفت و گو با ایبنا بیان کرد که با توجه به افزایش عرضه ارز صادرکنندگان به نرخ توافقی در صرافی‌های تحت نظارت بانک مرکزی سراسر کشور، قیمت دلار کاهش پیدا کرد. اوج گیری نرخ دلار در فضای غیررسمی و کاذب معاملاتی و در اثر سفته بازی اتفاق افتاد. به گفته سلطانی‌زاده، مصوبه اخیر بانک مرکزی و ورود صرافی‌های سراسر کشور به چرخه عرضه و تقاضای ارز، منجر به مدیریت بازار توسط فعالان رسمی شده و دیگر این بخش تحت تاثیر هیجانات و قیمت‌های کذایی قرار نمی‌گیرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

بر اساس گفته‌های این مقام مسئول، هم اکنون مردم برای دریافت ارز دغدغه‌ای ندارند و نرخ انواع پول خارجی با توجه به رسمی شدن قیمت‌ها و تسهیل خرید، معقول و متعادل شده است.

راز آسمان پایتخت

هم اکنون قیمت پوند و یورو در مسیر کاهشی است. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 2.5 درصد کم شده و در محدوده 38 هزار و 110 تومانی قرار دارد. قیمت یورو در مقایسه با روز قبل 2.8 درصد کاهش پیدا کرده و 32 هزار و 570 تومان شده است.

اطلاعات عمومی:

ارز برتر بازار فارکس کدام است؟

بیشتر از 90 درصد معاملات بازار فارکس با دلار آمریکا انجام می‌شود به همین دلیل دلار بزرگ‌ترین ارز اندوخته در جهان است. همچنین بسیاری از کالاهای کشاورزی و صنعتی از جمله نفت برحسب دلار آمریکا قیمت گذاری می‌شود. اگر کشوری قصد خرید این محصولات را داشته باشد، باید از دلار استفاده کند. به همین دلیل همه کشورها اندوخته‌ای از دلار آمریکا را در اختیار دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز